Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura susțin că, prin decizia rezilierii contractului, CNAIR „condamnă regiunea Moldovei la subdezvoltare și izolare economică”. Totodată, organizația cere noului ministru al Transporturilor, Lucian Șova, să-i demită pe directorii de la CNAIR pentru „incompetență, rea-voință, manipulare și sfidarea cetățenilor”, conform hotnews.ro.

Compania de Autostraăzi a decis pe 19 ianuarie să rezilieze contractul ce viza revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru cei 96 de km ai secțiunii Târgu Mureș- Ditrău, parte din autostradă până la Iași.

În replică, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a precizat că „este impropriu spus că s-a reziliat contractul. Contractul a încetat de drept”.

„Este o declarație falsă, mincinoasă, facută fie din incompetență, fie cu rea-voință și bună-știință cu scopul de a manipula opinia publică”, au reacționat reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API).

Potrivit sursei citate, organizația care monitorizează proiectele de infrastructură din țară susține că în adresa de reziliere Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere își fundamentează decizia pe clauzele din două articole : articolele 31.5 și 36.1.

„Articolul 31.5 este CORECT invocat, însă articolul 36.1 este GREȘIT invocat!”, au scris reprezentanții API care și-au motivat punctul de vedere pe forumul peundemerg.ro.

„Articolul 36.1 spune, în esență: «Contractul va înceta AUTOMAT dacă Prestatorul nu a întreprins activitățile generatoare de plată în termen de 12 luni de la data de începere a prestării serviciilor.» Acest articol este GREȘIT invocat că motiv de reziliere din simplul fapt că acest contract a fost activ O SINGURĂ LUNĂ DE ZILE din momentul emiterii ordinului de începere (20.11.2016) și până la ridicarea suspendării (19.01.2018), iar Prestatorul, conform clauzei, are termen 12 luni (!) să înceapă lucrările”, scrie Pro Infrastructura.

„Prestatorul (Search Corporation) nu poate fi «tras la raspundere» și NU I SE POATE REZILIA CONTRACTUL pe motiv că nu a început lucrările în 12 luni de la ordinul de începere pentru că pur și simplu NU AU CURS 12 LUNI în care PUTEA să le înceapă, contractul fiind activ (fără suspendare) doar O LUNĂ DE ZILE (între 20.11.2016 și 20.12.2016). Mai mult, această greșeală flagrantă creează o portiță pe care proiectantul (Search) o poate folosi pentru a cere despăgubiri în instanță!”, mai susține API.

Mai mult, articolul 35.1 prevede ca „în cazul în care perioada de suspendare a Contractului excede 12 luni, Beneficiarul are dreptul de a rezilia Contractul”.

„Așadar, Beneficiarul (CNAIR), are DREPTUL, dar NU ESTE OBLIGAT să rezilieze. Mai mult, contractul a fost suspendat prima dată timp de aproximativ 14 luni (între iulie 2015 și septembrie 2016) și CNAIR a luat decizia (corectă, în favoarea proiectului) să NU activeze această clauză. Atunci A RIDICAT SUSPENDAREA, chiar dacă avea opțiunea să rezilieze contractul încă din iulie 2016, după 12 luni de suspendare inițială (din lipsă de finanțare)”, mai spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

„Simplu spus, directorii CNAIR sunt incompetenți, rău-voitori, manipulează opinia publică și își bat joc de cetățeni, condamnând regiunea Moldovei la subdezvoltare și izolare economică prin DECIZIA DE REZILIERE a acestui contract, sfidând cu nerușinare eforturile societății civile și chiar ale politicienilor care cer această autostradă, având (100% legal și contractual) opțiunea SĂ RIDICE suspendarea, așa cum TOT EI au făcut în septembrie 2016! Anul 2018, al Centenarului Marii Uniri, va fi încă un an pierdut pentru Autostrada A8!”, afirmă oficialii API.

În plus, ong-ul îi cere lui Lucian Șova, noul ministru al Transporturilor, să demită conducerea CNAIR „pentru incompetență, rea-voință, manipulare și sfidarea cetățenilor” și să „facă demersurile necesare pentru recrutarea unei echipe de management care dorește și poate să implementeze aceste proiecte majore!”.

Ţara noastră trebuie să construiască, până în 2030, conform înţelegerilor internaţionale semnate încă din 1977, cinci autostrăzi. Nu este gata niciuna!Dacă avem o Coloană a Infinitului, de ce nu am avea şi o Autostradă a Infinitului? Ar putea fi chiar tronsonul Sibiu – Piteşti din A1, pentru a cărui construire s-au bătut palmele europene încă din 1977, conform datelor oficialiale ale Companiei Naţionale de Drumuri (CNADNR).


Citește și EXCLUSIV/Se plânge că e singurul manelist impozitat și vrea să plece din țară. Tzanka face ca uraganul!


 

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News