Reacția vine după ce ASF a decis joi intrarea în faliment a Euroins, cel mai mare asigurător în domeniul polițelor auto obligatorii (RCA).
Anul trecut avea 50.000 de procese
COTAR afirmă că Euroins nu achita în totalitate reparațiile, avea 50.000 de procese și nu respecta hotărârile judecătorești. Între timp, Euroins a ajuns la peste 100.000 de procese, așa cum a arătat Libertatea.
„De la acea dată îi lipseau circa 250 de milioane de euro din conturi! ASF ne-a ignorat total, deși noi am propus o soluție care ar fi salvat pe toate lumea de la situația de astăzi: controlul ASF asupra asigurătorului. Se putea face, fără a-l băga în insolvență. Nu s-a dorit”, acuză transportatorii.
Transportatorii sunt nemulțumiți de activitatea vicepreședintelui ASF care supraveghează sectorul asigurărilor.
De ce trebuie, din nou, să acopere FGA pagubele din banii noștri? De ce nicio instituție de control nu verifică activitatea domnului Cristian Roșu, vicepreședinte ASF, persoana direct responsabilă de supravegherea sectorului de asigurări din România?
Comunicat COTAR:
ASF, acuzată că nu a făcut nimic când Euroins trimitea banii în afara României
Aceștia susțin că încă de anul trecut au cerut să afle dacă Euroins și-a constituit rezerva de daună conform legii pentru dosarele aflate în justiție.
Acesta acuză ASF că a stat pasivă, deși știa că Euroins trimite banii peste hotare.
„Euroins a-ncasat în fiecare zi lucrătoare aproape 2 milioane de euro, care ulterior au fost scoși din România, sub ochii lui Cristian Roșu, care alege mereu să rămână pasiv, așa cum face și altă autoritate care ar trebui să acționeze în astfel de situații, respectiv Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor”, conform COTAR.
Pe urmele City Insurance
Organizația susține că din conturile City au plecat peste hotare peste un miliard de euro, fără ca reasiguătorul companiei să plătească ceva, iar acum același lucru se întâmplă cu Euroins.
„Doar că între timp, prețurile RCA au crescut cu 200%, până acum câteva zile, când ASF a anunțat noi scumpiri cu până la 40% ale acestui produs de lux, dar obligatoriu”, afirmă transportatorii.
Aceștia arătau în urmă cu câteva zile că executorii judecătorești nu mai găsesc bani în conturile Euroins și că trebuie să utilizeze procedura terțului poprit, adică să blocheze conturile brokerilor de asigurări care încasau bani pe polițele RCA pentru Euroins.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro