Cuprins:
Impactul tarifelor asupra Tesla
Deși Tesla asamblează mașinile vândute în SUA pe teritoriul american, compania depinde încă de o rețea globală de furnizori pentru anumite materii prime, componente electronice și piese specializate. Conform datelor Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Șosele, între 20% și 25% din piesele fiecărui vehicul Tesla produs în SUA provin din Mexic, la care se adaugă o cantitate nedivulgată din Canada.
În plus, orice oțel și aluminiu importat va fi supus unor taxe de import separate impuse de administrația Trump. Acest lucru demonstrează că ideea unei mașini produse integral într-o singură țară nu mai este valabilă în industria auto modernă.
Reacția lui Elon Musk
Elon Musk, CEO-ul Tesla, a avertizat, pe pagina sa de socializare, că noile tarife vor avea un impact „semnificativ” asupra companiei, în ciuda faptului că aceasta își produce mașinile pentru piața SUA în fabrici locale.
„Important de reținut că Tesla NU este nevătămată aici. Impactul tarifar asupra Tesla este încă semnificativ”, a scris Musk pe X.
Important to note that Tesla is NOT unscathed here. The tariff impact on Tesla is still significant.
— Elon Musk (@elonmusk) March 27, 2025
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_c78f756e682c83e3ec12d012a6c60286.jpg)
Consecințe pentru întreaga industrie
Experții au avertizat anterior că aceste tarife ar putea adăuga până la 12.000 de dolari la prețul de achiziție al unor mașini noi. Impactul se va resimți atât la producătorii americani, cât și la cei străini. Rămâne de văzut ce vor însemna aceste tarife pentru producătorii auto americani care exportă vehicule în alte țări.
China a ripostat în urma tarifelor impuse de administrația Trump, lucru care a dus la prăbușirea burselor din Europa și de pe Wall Street.
Gigantul chinez BYD lansează încărcătoare ultrarapide
În timp ce industria auto se confruntă cu provocările tarifelor, producătorul chinez BYD face un pas important în domeniul vehiculelor electrice. Compania a anunțat lansarea unei rețele de încărcare DC ultrarapidă de 1.000 kW, alături de două modele EV de lux.
Tesla renunță la brandul FSD în China
În timp ce BYD face progrese în domeniul încărcării rapide, Tesla se confruntă cu provocări în China legate de software-ul său de asistență la condus. Compania a oprit recent implementarea software-ului Full Self-Driving (FSD) în China, iar acum a renunțat complet la brandul „FSD” pentru pachetele sale software în această țară.
Potrivit sursei citate, Tesla a ajustat numele pachetelor sale software de asistență la condus în China. Pachetul cel mai scump, în valoare de 8.820 de dolari, a fost redenumit din „FSD Intelligent Assisted Driving” în „Intelligent Assisted Driving”. Versiunea de bază gratuită a fost redenumită din „Basic Version Assisted Driving” în „Basic Assisted Driving”, iar pachetul intermediar, care costă 4.400 de dolari, a fost redenumit din „Enhanced Version Automated Assisted Driving” în „Enhanced Assisted Driving”.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8d6d062c830cc3fc15adb191924b4e60.jpg)
Posibile motive pentru schimbarea de branding
Această schimbare vine în contextul unor noi reglementări stricte impuse de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT) din China privind autonomia vehiculelor. Reglementările interzic producătorilor auto să numească sau să promoveze funcțiile de asistență la condus în orice mod care sugerează utilizarea acestora ca sisteme de conducere complet automatizate.
Deși Tesla nu a explicat explicit motivul renunțării la brandul FSD, sincronizarea dintre pauza în implementare și schimbarea de nume pare să fie mai mult decât o coincidență.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_dc04e4043bfe24aab7dd9c781fc010ee.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_090a6951fc8d772aab079c6e1050bb71.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_286d4fba800de33f187df1145eaea72e.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_59532ce81d16269496da1c8b6b256998.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_511a2c708cf277f2dfcf01e7715c64ab.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8cfd7f0fc83ab1c1b9af426be21f8926.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_0e47ce9b52872935c4828549ffb6cd12.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_0c5e70aae15f507e692e9c4290a30404.jpg)