Sunt semne de revenire în analizele și statisticile din ultimele săptămâni, în pofida datelor comunicate de Guvernul SUA pentru luna aprilie. Atunci au existat scăderi accentuate în retail și producție, arată datele The Wall Street Journal, preluate de Mediafax.
Spre exemplu, cererea pentru dispozitive produse de Apple a scăzut cu 50% în SUA în perioada 15 ianuarie – 9 aprilie, dar de atunci a crescut constant şi acum scăderea este de doar 20%.
Chiar dacă afluxul clienților nu echivalează cu efectuarea de cheltuieli, vizitele la centre de retail evidenţiază aceeaşi tendinţă, conform Unacast, o companie de analizare a datelor privind mobilitatea. Firma de tranzacţii imobiliare Redfin Corp a anunţat că cererea clienţilor, care scăzuse cu o treime, este acum la un nivel mai ridicat decât în perioada anterioară pandemiei.
Creșterea este susținută și de domeniul serviciilor. Pe 7 mai, Uber Technologies a anunţat creşteri de trei săptămâni consecutive. Reţeaua fast-food Wendy’s Co. a raportat o scădere de doar 2% faţă de anul trecut.
O creştere, indiferent cât este de mică la început, este importantă întrucât aceasta marchează sfârşitul recesiunii.
O recesiune este un declin semnificativ al activităţilor economice generale, este definiția Oficiului Naţional American pentru Cercetări Economice, iar relansarea începe când se reiau activităţile.
În cazul în care creşterea este susţinută, actuala criză economică ar putea rămâne în istorie ca fiind cea mai profundă începând din anii 1930, însă ar putea fi şi cea mai scurtă, cu o durată de două sau trei luni. Recesiunile postbelice au durat între şase şi 18 luni.
Sursa foto: EPA