După ce a primit 12 reclamații, Consiliul Național al Audiovizualului a luat în discuție spotul „Jumbo” care rulează pe televiziuni în pauzele publicitare. „Este deranjant și poate provoca atacuri de epilepsie”, a rezumat unul dintre membrii CNA plângerile primite. Apoi, membrii forului au vizionat reclama.
Prima a luat cuvântul reprezentanta Consiliului Român pentru Publicitate, care a considerat că telespectatorii nu sunt afectați: „Comitetul etic al RAC a analizat sesizarea. Nu s-au constatat elemente care ar putea afecta psihic un consumator mediu”. „Nu s-a constatat că se încalcă prevederile codului de practică al RAC”, a adăugat aceasta.
Apoi a luat cuvântul Mircea Toma, membru CNA, care la rândul său a transmis că „nu, n-ai ce să reproşezi”, moment în care a intervenit membrul CNA Cristina Pocora, singura împotriva spotului. „Pe lege nu, dar cu capul te face”, a spus aceasta, amuzată.
Mircea Toma a reluat apoi analiza: „A fost o soluţie care pentru unii e enervantă, dar uneori şi copiii sunt enervanţi, să știți. Ar trebui întrebaţi copiii cum primesc această reclamă”. „Nu copiii, că ei după aia te împing să te duci la Jumbo să le iei ceva de acolo. Că sunt sigură că ei sunt convinși”, a intervenit Pocora.
„Deci, funcția și-o îndeplinește spotul, da…”, a încheiat Mircea Toma amuzat, după care CNA a trecut la analiza altei reclame TV.
Momentul în care membrii CNA dezbat reclama „Jumbo” este în video între 4:04:30 și 4:07:46.
Ce au reclamat telespectatorii la CNA la reclama Jumbo
Spotul comercial „Jumbo” a fost considerat „agresiv” și „agasant” de cei care s-au plâns la CNA, potrivit paginademedia.ro
„Vă rog din suflet, opriţi reclama cu Jumbo. Deranjează foarte tare neurologic, ţineţi cont ca sunt copii cu dereglări mintale care aud această reclamă și sunt deranjaţi foarte mult!”, a spus unul dintre reclamanți.
„Spotul publicitar Jumbo este o tortură psihică. Efectul este cel dorit, adică de a atrage atentia. Însă este strigător la cer. Nu contează nici postul, nici ora la care e dată această reclamă. Ea trebuie eliminată. Un cuvânt repetat obsesiv, cu un debit, volum și tonalitate care te distrug psihic”, a spus altcineva.
„Reclamă agresivă şi agasantă la Jumbo. Vă rog să interziceţi imediat această reclamă abuzivă şi deranjantă”, a scris alt telespectator.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro