Eficienta mesajului publicitar s-a dovedit astfel a fi mult mai mare. Starurile americane fac un ban in plus lasandu-se pictate pe diverse parti ale corpului, cu sloganuri publicitare, dupa care apar in public si au grija sa fie surprinse pe pelicula de fotografi, pentru ca poza sa le fie publicata ulterior in ziare. Actorii, muzicienii si sportivii sunt platiti cu sume cuprinse intre 5.000 si 100.000 de dolari pentru faptul ca au acceptat sa fie pentru o zi suport de text publicitar.
Patronii companiilor care isi fac astfel reclama se declara deosebit de multumiti de rezultate. Phil Mushnick, ziarist la The New York Post, spune ca „acesta este urmatorul pas intr-o lume care a luat-o razna”. El explica alegerea facuta de firmele specializate in realizarea textelor si imaginilor publicitare prin faptul ca exista atatea panouri pe marginea drumurilor, incat oamenii nici nu le mai vad; in cazul calupurilor publicitare de la televizor, nu are nimeni rabdare sa le urmareasca pana la capat; ascultatorii au tendinta de a schimba postul de radio atunci cand e difuzata publicitate. „Prin urmare – sustine ziaristul – sloganurile pictate pe corpul vedetelor se dovedesc mult mai eficiente. Cu cat vedeta are mai multi fani si e mai urmarita, de exemplu in timpul unui concert sau al unui meci de box, cu atat mesajul publicitar ajunge la un public-tinta mai numeros. In plus, probabil ca toti fanii vor dori sa manance acelasi iaurt ca acela la care face reclama vedeta sau sa se imbrace la magazinul al carui nume e tatuat pe corpul ei”.
Phil Mushnick crede insa ca, daca situatia scapa de sub control, se va putea ajunge in penibil. De exemplu, atunci cand un boxer e ranit pe ring, in timpul meciului, doctorul sa-i lipeasca un leucoplast pe care sa fie inscriptionata o adresa de Internet. Insa nu toata lumea este de acord cu acest nou gen de publicitate. Mai multi reprezentanti ai actorilor si sportivilor americani au cerut interzicerea reclamelor pe piele. „Acesta este exemplul perfect de comercialism: totul este de vanzare, inclusiv pielea unui om. Mi se pare imoral”, afirma Gary Ruskin, directorul unei organizatii de protectia consumatorului.
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!