Autoritatea de reglementare a publicității din Australia a anunțat că investighează o reclamă care arată un pescar mâncând un sandwich cu un liliac, relatează BBC, citată de HotNews.ro.
Un purtător de cuvânt al Biroului de Standarde în Publicitate din Australia a precizat, marți, că reclama se află în acest moment în proces de evaluare.
„Autoritatea a primit mai multe plângeri despre reclama campaniei publicitare de vară a BCF și este în procesul de evaluare a acestor reclamații pentru a vedea dacă ridică o problemă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Biroului de Standarde în Publicitate australian.
Firma Boating Camping Fishing (BCF), care a realizat clipul publicitar, s-a apărat, precizând pentru BBC că reclama face parte dintr-o campanie de marketing amuzantă care îi încurajează pe australieni să-și exploreze împrejurimile întrucât nu au putut călători vara trecută.
„Bineînțeles că înțelegem severitatea pandemiei și a răspândirii COVID-19, dar este clar că această reclamă a fost realizată în același spirit”, au anunțat reprezentanții BCF.
Vizualizată de peste 250.000 de ori pe YouTube, reclama firmei BCF arată, printre altele, un bărbat care glumește că pandemia a fost cauzată de o persoană care a mâncat un liliac.
Există temeri că această reclamă ar putea cauza noi probleme pentru relațiile bilaterale dintre cele două țări, în condițiile în care relațiile dintre China și Australia s-au deteriorat în 2020, ajungând la cel mai scăzut nivel din ultimele decenii.
Nu este prima dată când BCF a intrat în atenția autorităților australiene, firma prinzând lista reclamelor la adresa cărora au fost formulate cele mai multe plângeri atât în 2016, cât și în 2018.