Zeci de reclamaţii legate de Black Friday au fost făcute, în întreaga ţară, la Protecţia Consumatorului. Cumpărătorii, în special cei care au ales să profite de promoţiile afişate online, s-au plâns de aplicarea incorectă a reducerilor şi de stocurile insuficiente de produse. Comisariatul Bucureşti al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care primeşte majoritatea reclamaţiilor de Black Friday, avea înregistrate, ieri, 50 de reclamaţii, iar cele mai multe vizau cumpărături online.

Numărul petiţiilor, în creştere

Cum promoţiile de Black Friday continuă toată săptămâna, iar comenzile online făcute deja urmează să fie livrate, inspectorii ANPC se aşteaptă să crească numărul petiţiilor. ANPC precizează că magazinele trebuie să aplice, cu această ocazie, reducerea celui mai mic preţ din ultimele 30 de zile. Totodată, în cazul în care un comerciant şi-a făcut reclamă că are stocuri suficiente sau că şi-a suplimentat stocurile pentru Black Friday, inspectorii ANPC verifică documentele privind stocurile, pentru a vedea dacă au fost informaţi corect consumatorii. Ce recomandă ANPC? “Sfătuiesc consumatorii să verifice preţurile pe site-uri comparative înainte de a face cumpărături în această perioadă de vânzări extinse de Black Friday. Există site-uri care au posibilitatea de a arhiva istoricul postărilor, deşi acestea nu mai figurează pe site-ul respectiv”, nea declarat Bogdan Pandelică, preşedintele ANPC. Anul trecut, inspectorii de la Protecţia Consumatorului au primit 130 de reclamaţii care au vizat reducerile de Black Friday. l

Urmărește-ne pe Google News