Materialul promoțional a fost lansat în februarie.

Imaginile, care au apărut într-un tweet și două postere, au avut ca scop să evidențieze diversitatea corpurilor și efortul Adidas de a satisface toate formele și dimensiunile.

ASA a declarat că a primit 24 de plângeri cu privire la aceste reclame. Unii au considerat că folosirea nudității este gratuită și că obiectifică femeile sexualizându-le și reducându-le doar la anumite părți ale corpului, potrivit deciziei Autorității, publicată online miercuri.

Alții au considerat că afișarea acestora ar putea fi inadecvată având în vedere că ar putea fi văzute de copii.

Ambele sesizări au fost admise, iar reclamele nu trebuie să apară din nou în formele reclamate, a precizat autoritatea.

ASA a spus că „a recunoscut că intenția reclamelor a fost de a arăta că sânii femeilor diferă ca formă și mărime, ceea ce era relevant pentru sutienele sport promovate”.

Autoritatea a spus că nu crede că modul în care femeile au fost portretizate a fost explicit din punct de vedere sexual sau le-a obiectivat, dar a adăugat că „reprezentarea sânilor goi ar putea fi văzută ca nuditate explicită”, nefiind pus accentul atât de mult pe sutiene, care făceau subiectul reclamelor.

Într-o declarație pentru CNN, reprezentanții Adidas au declarat: „Este important de remarcat faptul că hotărârea ASA a fost legată de utilizarea acestei reclame într-o manieră pe care nu am vizat-o, mai degrabă decât de creativitatea în sine și de mesajul pe care îl sprijinim cu mândrie”, au transmis aceștia.

Adidas a intrat în atenția publică în februarie, cu campania care are sloganul #SupportIsEverything. Compania a fixat anunțul pe pagina sa de Twitter cu un link către colecția de sutiene.

„Credem că sânii femeilor de toate formele și mărimile merită suport și confort”, a spus Adidas în cadrul campaniei. „De aceea noua noastră gamă de sutiene sport conține 43 de modele, astfel încât toată lumea să găsească ceva potrivit”, au transmis aceștia.

Un alt poster arăta același text și imagini decupate cu 64 de femei, dar sfârcurile acestora erau blurate.

Unii utilizatori de Twitter, în mare parte femei consumatori, au spus că ar fi preferat să vadă sutienele, mai degrabă decât sânii. Alții au spus că anunțul este nepotrivit sau că i-a luat pe nepregătite și i-a derutat, însă alți utilizatori au spus că a fost îndrăzneț și au aplaudat Adidas pentru asta.

 
 

Urmărește-ne pe Google News