Cuprins:
Drepturile pasagerilor în cazul întârzierilor de zbor
Pasagerii trebuie să cunoască faptul că, dacă zborul întârzie, au dreptul la băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice. Dacă întârzierea necesită o ședere peste noapte, trebuie să fie oferită o cazare gratuită.
”Înainte de a confirma rezervarea, verificaţi-vă opţiunile, deoarece nu beneficiaţi de un drept de retragere de 14 zile în care să anulaţi un zbor rezervat online, nu vă lăsaţi influenţaţi de ofertele cu preţ redus sau de menţionarea numărului de persoane care consultă acelaşi zbor şi a numărului de locuri rămase, verificaţi data zborului rezervat, numele, prenumele şi data naşterii, aflaţi dacă bagajul dumneavoastră este inclus în preţul biletului, dacă rezervaţi mai multe zboruri separate, acordaţi-vă suficient timp pentru conexiuni”, au transmis reprezentanţii ANPC.
Pasagerii trebuie să verifice unde se află aeroporturile de plecare și de sosire, în raport cu punctul inițial de plecare și cu destinați finală , astfel încât să poată planifica din timp transportul către și de la aeroport.
Pasagerii trebuie să se ferească de taxele ascunse
”Feriţi-vă de taxele ascunse la biletele de avion! În teorie, companiile aeriene, agenţiile de turism şi intermediarii care vând zboruri cu plecare din UE trebuie să specifice preţul final (cu toate taxele incluse) care trebuie plătit de la începutul procesului de rezervare.
Cu toate acestea, în practică, o serie de taxe ascunse legate de opţiuni suplimentare pot umfla preţul unui bilet de avion. Printre acestea se numără asigurarea de anulare, suprataxele pentru bagajele suplimentare, check-in-ul la aeroport şi alegerea numărului de loc”, a precizat sursa citată.
Drepturile pasagerilor, în cazul incidentelor legate de cursele aeriene programate
ANPC a menționat și care sunt drepturile pasagerilor, în cazul incidentelor legate de cursele aeriene programate.
În cazul în care zborul întârzie, pasagerii au dreptul la băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice/SMS. În cazul în care întârzierea necesită o ședere peste noapte, compania aeriană este obligată să ofere cazare gratuită și transportul dintre aeroport și locul cazării.
”Dacă întârzierea depăşeşte trei ore când ajungeţi la destinaţie puteţi beneficia de o compensaţie financiară, care trebuie solicitată. Dacă întârzierea depăşeşte cinci ore, aveţi dreptul de a renunţa la călătorie şi de a solicita rambursarea integrală a preţului biletului.
În cazul anulării zborului, compania aeriană trebuie să ofere opţiunea de rambursare a biletului neutilizat sau redirecţionarea către destinaţia finală. Dacă optaţi pentru redirecţionare, aceasta trebuie efectuată cât mai curând posibil, iar costurile pentru mesele şi cazarea necesare, în timpul de aşteptare, vor fi acoperite de companie. În funcţie de distanţa zborului şi circumstanţele specifice, puteţi beneficia de o compensaţie financiară.”, au mai transmis reprezentanţii ANPC.
Situația în care pasagerii sunt refuzați la îmbarcare
De asemenea, aceștia au mai adăugat faptul că, în situațiile în care pasagerii sunt refuzați la îmbarcare, deși ei respectă condițiile impuse, ei au dreptul la asistenţă, rambursare şi compensaţie, similare cu cele prevăzute pentru întârzieri şi anulări.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro