Cuprins:
Autoritățile îi anunță pe cetățeni că trebuie să fie capabili să se descurce timp de o săptămână dacă există o criză majoră, dar precizează că întotdeauna este bine să fii pregătit pentru o perioadă mai lungă de timp. Pregătirea ta ar trebui să includă lucruri precum crarea de rerzerve de mâncare, apă, căldură și mijloace de comunicare.
Agenția suedeză pentru siguranță și pregătire comunitară (MSB) a colectat sfaturi și videoclipuri despre pregătirea pentru criză pe site-ul său. Acolo suedezii găsesc îndrumări și broșuri bune pentru, de exemplu, ce ar trebui să aibă în casă, în mașină și cum să își facă o cutie de urgență.
În cazul în care canalele digitale nu funcționează, informarea se poate face, de exemplu, prin intermediul Radioului Suediei sau prin distribuirea pliantelor. De asemenea, ca puncte de informare, autoritățile din Enköping nominalizează sala de sport, stația de pompieri și biblioteca din oraș.
A fost implementat și VMA, un sistem de avertizare care este utilizat în caz de accidente și evenimente grave. Este format din mai multe părți diferite. VMA poate fi trimis prin radio și TV, SMS, internet și aplicații, semnal exterior.
Semnalul exterior se numește „Hesa Fredrik”. Este un corn care se aude afară. Sunt utilizate diferite semnale de alarmă în funcție de tipul de criză. În caz de accidente, semnalul exterior este utilizat pentru avertizarea publicului. Semnalul de alarmă specific pentru VMA constă în urlete de șapte secunde cu o pauză de 14 secunde. Durează cel puțin două minute. Semnalul este testat în prima zi de luni fără sărbătoare din martie, iunie, septembrie și decembrie, la ora 15:00.
Dacă alarma se declanșează, ar trebui să intre în case, să închidă toate ferestrele, ușile și ventilația, să ascultate sau să urmărească radioul, televizorul sau internetul pentru mai multe informații și instrucțiuni.
Când pericolul va trece, oamenii vor auzi un semnal lung care durează 30-40 de secunde.
Punctele de siguranță
Un punct de siguranță este o clădire care poate fi deschisă în caz de criză, de exemplu dacă municipalitatea nu are curent electric sau căldură. Acolo oamenii se pot încălzi, au acces la informații, pot folosi toaleta și să își încarce mobilul.
Totodată, autoritatea suedeză de siguranță publică și pregătire (MSB) are pe site-ul său o hartă unde oamenii pot căuta cel mai apropiat adăpost. Toate adăposturile și clădirile cu adăposturi trebuie să fie marcate cu un semn care are un pătrat portocaliu cu un triunghi albastru și textul Adăpost.
Dacă oamenii întâmpină o întrerupere de curent, sunt instruiți să verifice mai întâi propriile echipamente, siguranțele și RCD-urile. O criză legată de apă potabilă poate fi, de exemplu, aceea că apa potabilă devine otrăvită. De asemenea, s-ar putea ca presiunea din robinet să scadă din cauza unei întreruperi de curent.
Ce trebuie să facă oamenii dacă rămân fără apă potabilă sau curent
În cazul unor perturbări grave în alimentarea cu apă potabilă, municipalitatea poate disloca rezervoare de apă.
Denumită „apa de urgență”, aceasta este apa potabilă care ar urma să fie distribuită într-un mod diferit decât prin rețeaua obișnuită. Fiecare persoană poate primi patru litri pe zi, în conformitate cu recomandările Agenției Alimentare Suedeze.
Oamenii care au propria fântână, sunt responsabili pentru calitatea și disponibilitatea apei. Prin urmare, este important să acorde atenție nivelului apei din fântână. Dacă întâmpină modificări ale calității, trebuie să contacteze un laborator acreditat de analiză a apei.
În funcție de sistemul de încălzire din fiecare locuință, diferite evenimente îl pot afecta. În cazul unei defecțiuni, trebuie contactat furnizorul.