El a precizat că este important ca românii să folosească site-uri sigure pentru cumpărături online, iar în acest sens trebuie să verifice dacă adresa de internet a paginii de unde comandă online începe cu „https” și să nu divulge informații confidențiale, precum codul PIN al cardului bancar sau parole bancare.
Verificarea prețurilor prin comparatoare oferite site-urile de specialitate este utilă, deoarece oferă o imagine precisă asupra reducerilor reale și ajută la evitarea ofertelor înșelătoare.
Românii care își cumpără la reduceri produse de pe site-uri trebuie mai întâi să verifice dacă prețurile afișate includ toate taxele și costurile de livrare.
Foarte important este faptul că cine cumpără din magazine clasice, gen mall-uri, nu are dreptul legal de a renunța la obiect. Odată cumpărat un produs, returnarea este posibilă doar dacă are un defect.
Numai cine cumpără din magazinele online, adică de pe net, are dreptul legal de a renunța la produs în termen de 14 zile calendaristice, fără a justifica decizia și își primește banii înapoi.
În privința garanției, aceasta este de cel puțin doi ani și se aplică tuturor produselor noi, indiferent de reduceri, iar comercianții răspund pentru daunele din timpul transportului.
Deși garanția legală este de doi ani, exista si excepții. „În cazul bunurilor cu elemente digitale (televizoare, aspiratoare, telefoane mobile, etc.) garanția legală poate fi de cinci ani, dacă bunurile au o durată medie de utilizare mai mare de cinci ani, iar contractul prevede furnizarea continuă de conținut digital sau de servicii digitale (de exemplu actualizări de sistem periodice sau software inclus în contractul de vânzare)”, a explicat oficialul ANPC.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro