Cuprins:
Întrebările la care trebuie să răspundă locuitorii din București
Conform comunicatului PMB, locuitorii din București sunt invitați să răspundă următoarelor trei întrebări:
Sunteți de acord ca repartizarea între Primăria Municipiului București și Primăriile de Sector a impozitelor pe venit și a taxelor și impozitelor locale colectate de la bucureșteni să fie aprobată de către Consiliul General al Municipiului București?
Sunteți de acord ca Primarul General al Municipiului București să emită Autorizațiile de Construire pe întreg teritoriul administrativ al orașului?
Sunteți de acord ca Primăria Municipiului București să finanțeze și să implementeze un program de educație pentru sănătate și prevenire a consumului de droguri în toate școlile din București?
Programul referendumului București 2024
Conform PMB, marți, 12 noiembrie, se vor stabili condițiile de tipărire a buletinelor de vot care se vor afla în secțiile de votare din București. Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) realizează această acțiune. Totodată, în aceeași zi, va fi prezentată macheta buletinelor de vot pentru referendum membrilor Biroului Electoral Central.
Ulterior, marți, 19 noiembrie, se vor imprima buletinele de vot, iar până la data de 21 noiembrie vor fi întocmite și tipărite listele electorale permanente, în două exemplare. În continuare, la 23 noiembrie, ora 7, va lua capăt campania pentru referendumul local.
Tot pe 23 noiembrie, președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare vor primi: un exemplar al listei electorale permanente pentru referendumul local, buletinele de vot, ștampila de control, ștampile cu mențiunea „VOTAT”, formulare pentru încheierea proceselor-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării, formularele listei electorale suplimentare și ale extrasului din listele electorale, formularele necesare pentru consemnarea situațiilor semnalate de Sistemul informatic pentru monitorizarea prezenței la vot și prevenirea votului ilegal, alte materiale stabilite prin hotărâre a AEP și câte un buletin de vot pentru fiecare întrebare a referendumului local, vizat și anulat de președintele biroului electoral al sectorului Municipiului București, pe care le vor afișa la sediul secției de votare.
La data de 23 noiembrie vor fi afișate la secțiile de votare câte un buletin de vot pentru fiecare întrebare a referendumului local, vizat și anulat de președintele biroului electoral al sectorului municipiului București.
Când vor fi validate rezultatele referendumului local
În ajunul datei alegerilor – 23 noiembrie 2024, ora 18:00 – Prezentarea la sediul secției de votare din Municipiul București și dispunerea măsurilor necesare pentru asigurarea ordinii și corectitudinii operațiunilor de votare; dispunerea îndepărtării materialelor de propagandă electorală de orice tip din și de pe sediul secției de votare și fixarea posturilor de pază în jurul localului de vot.
În ajunul datei alegerilor, între orele 18:00 și 20:00 – 23 noiembrie 2024 – Primirea cererilor de votare prin intermediul urnei speciale”, se arată în comunicatul cu pricina.
Duminică, 24 noiembrie, vor fi verificate urnele, listele electorale, buletinele de vot și ștampilele. Iar în cel mult 24 de ore de la încheierea votării se vor număra voturile și se vor încheia procesele-verbale.
În termen de 24 de ore de la înregistrarea ultimului dosar primit de la birourile electorale ale sectoarelor municipiului București – 28 noiembrie 2024 – Centralizarea/totalizarea și validarea rezultatelor referendumului local.