Inflatia cu care se confrunta Brazilia in acest an produce efecte cu totul neasteptate. De exemplu, producatorii de hartie igienica se plang de faptul ca ar trebui sa dubleze pretul la acest produs, dar nu pot face acest lucru pentru ca lumea nu ar mai cumpara.
Datorita faptului ca moneda nationala s-a devalorizat foarte mult in acest an, iar majoritatea fabricilor producatoare de hartie igienica au fost privatizate, proprietarii au hotarat calcularea pretului la acest produs in dolari. Pentru a nu fi nevoiti sa creasca preturile, ceea ce ar stopa practic vanzarile si asa destul de mici, producatorii de hartie igienica au apelat la diferite „trucuri”.
De exemplu, a fost redusa lungimea rolei cu 35%, iar hartia igienica nu mai este compusa decat dintr-un singur strat, fata de doua cum a fost pana de curand. „Numerosi cetateni sunt hotarati sa boicoteze vanzarile de hartie igienica daca aceasta situatie va continua. Ei au declarat ca vor inlocui cu ziare hartia igienica, pretul fiind aproximativ acelasi, ei putand in acelasi timp sa se informeze si asupra ultimelor evenimente”, a declarat un oficial al Oficiului pentru protectia consumatorilor din Brazilia.