Anulare zbor
Ai dreptul, de asemenea, la o compensaţie identică celei oferite atunci când ţi se refuză îmbarcarea, cu excepţia cazului în care ai fost informat cu privire la anularea zborului cu cel puţin 14 zile înainte sau ai fost redirecţionat la ore apropiate orarului iniţial de zbor sau dacă o companie aeriană poate dovedi că anularea a fost cauzată de împrejurări extraordinare.
În plus, compania aeriană trebuie să îţi ofere posibilitatea alegerii între:
– rambursarea costului biletului în termen de şapte zile;
– redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală;
– dacă este necesar, deservire (telefon, băuturi răcoritoare, mâncare, cazare, transport până la locul de cazare).
Întârzieri
Ai dreptul la deservire de către compania aeriană (apeluri telefonice, băuturi răcoritoare, masă, cazare, transport până la locul de cazare), în cazul în care întârzierea este de:
– două ore sau mai mult pentru zboruri de cel mult 1 500 km;
– trei ore sau mai mult pentru zborurile intracomunitare mai lungi sau pentru alte zboruri cuprinse între 1.500 şi 3.500 km;
– patru ore sau mai mult pentru zborurile extracomunitare de peste 3 500 km.
Dacă întârzierea este mai mare de cinci ore şi te hotărăşti să nu îţi continui călătoria, ai dreptul, de asemenea, la rambursarea costului biletului şi la un zbor de retur la punctul de plecare iniţial.
Dacă ajungi la destinaţia finală cu o întârziere de trei ore sau mai mult, poţi avea dreptul la o compensaţie identică cu cea oferită atunci când zborul este anulat, cu excepţia cazului în care compania aeriană poate dovedi că întârzierea a fost cauzată de circumstanţe extraordinare. În plus, companiile aeriene pot fi considerate răspunzătoare pentru prejudiciile care rezultă în urma întârzierilor.
Bagaje
Dacă bagajul este pierdut, deteriorat sau întârzie, poţi avea dreptul la o compensaţie de cel mult 1.220 €.
Cu toate acestea, companiile aeriene nu pot fi considerate răspunzătoare dacă au luat toate măsurile rezonabile pentru a evita prejudiciile sau dacă luarea acestor măsuri era imposibilă.
În cazul deteriorării bagajului, trebuie să depui o reclamaţie la compania aeriană în termen de şapte zile de la primirea bagajului.
În cazul întârzierii primirii bagajului, această perioadă este de cel mult 21 de zile.
Preţuri
Potrivit legislaţiei europene, atunci când cumperi bilete pentru zboruri cu plecare de pe aeroporturi din UE, trebuie să ţi se explice clar condiţiile aplicabile.
Preţul final care urmează să fie plătit trebuie indicat în orice moment şi trebuie să cuprindă tariful aplicabil, precum şi toate tarifele, impunerile, tarifele suplimentare şi alte comisioane aplicabile care nu pot fi evitate şi sunt previzibile în momentul publicării.
Ar trebui, de asemenea, să ţi se specifice defalcat tariful, taxele şi, în cele din urmă, alte tarife, impuneri, tarife suplimentare şi comisioane.
Suplimentele de preţ opţionale trebuie să fie comunicate în mod clar, transparent şi lipsit de ambiguitate la începutul oricărui proces de rezervare, iar acceptarea trebuie să se facă la alegerea ta.