Costel Căşuneanu face şosele, dar circulă cu elicopterul

Costel Căşuneanu (52 de ani) e unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri din domeniul construcţiilor, firma sa fiind câştigătoarea mai multor contracte cu statul.

Reşedinţa din Oituz a lui Căşuneanu este un adevărat paradis / foto: daciaclub.ro


Firma lui Căşuneanu, Pa&Co, a participat, de-a lungul anilor, la numeroase licitaţii şi a câştigat o mulţime de contracte cu statul. Rămâne celebru momentul când compania a obţinut contractul de asfaltare a centurii Ploieştiului, deşi una dintre firmele concurente venise cu o ofertă mai bună şi cu un preţ de execuţie mai mic. Nici termenele de predare nu au fost întotdeauna respectate de companie. Top 300 Capital îl plasează pe afacerist pe locul 19, cu o avere estimată la 250-280 de milioane de euro. Căşuneanu se deplasează prin ţară şi prin străinătate cu aparatele de zbor ale companiei C&I Corporation, al cărei preşedinte e fratele său, Ionuţ Căşuneanu. Afaceristul e cunoscut şi pentru reşedinţa sa din Oituz. Vila a fost fotografiată de un anonim, imaginile fiind postate pe internet, iar toată lumea a rămas cu gura căscată: Căşuneanu se lăfăie într-o vilă somptuoasă, amplasată pe un domeniu generos, unde are cascadă şi lac artifical. În interior, imediat după ce face o baie în piscina acoperită, Căşuneanu se poate delecta vizionând un film la… cinematograful propriu! Viaţa sa nu a cunoscut mereu suişuri. În urmă cu un an, Căşuneanu a fost încătuşat de procurorii anticorupţie pentru trafic de influenţă. Până la urmă, a fost eliberat. Pa&Co Internaţional a achiziţionat 49% din acţiunile unei companii de construcţii din Emiratele Arabe Unite.

Nelu Iordache, de la benzinar la drumar

Omul de afaceri Nelu Iordache (44 de ani) a fost, alături de vărul său Ion Tache – actualul primar din Adunaţii Copăceni -, unul dintre primii patroni de după 1989.

Aceasta este livada “La Moşie” a lui Iordache, din comuna Adunaţii Copăceni
Cei doi au deschis prima benzinărie privată din România, Tache&Iordache. Afacerile au prosperat, iar Iordache a ajuns să investească în agricultură şi în pomicultură (domeniul “La Moşie”, din Adunaţii Copăceni), în aviaţie (companiile Blue Air sau Direct Aero Services) şi în construcţii (compania Romstrade). Deşi e un tip discret şi foarte puţine detalii sunt cunoscute despre Iordache, acesta nu a fost ferit de controverse. De-a lungul anilor, se pare că firmele sale au dus-o foarte bine, indiferent de cine a fost ministru al transporturilor: Miron Mitrea, Ludovic Orban sau Anca Boagiu. Presa l-a supranumit “asfaltatorul oficial al cabinetului Tăriceanu”. “Huzurul” s-a oprit atunci când fostul ministru al transporturilor Radu Berceanu a luat la puricat mai multe contracte cu intenţia de a alerta Direcţia Naţională Anticorupţie. Cu toate acestea, firmele lui Iordache au continuat să nu ducă lipsă de contracte, anul trecut Romstrade câştigând mai multe licitaţii de sute de milioane de euro. Iordache şi-a extins asfaltările până în Irak. Conform unor surse, pentru deplasările personale prin străinătate, Iordache foloseşte un cochet avion Cessna Citation Mustang, de 2 milioane de euro.

Iordache foloseşte acest avion Cessna Citation Mustang de 2 milioane de euro

Radu Ouatu, avere de 22 de milioane de euro

Firma patronată de Radu Ouatu, Apolodor Com Impex, a câştigat, în 2010, licitaţia pentru un contract de reabilitare a Centrului Istoric din Bucureşti.
Contractul de reabilitare, în valoare de peste 27 de milioane de euro, fusese atribuit iniţial, la sfârşitul anului 2006, companiei Sedesa Obras y Servicios SA. Din consorţiul câştigător fac parte societăţile Grup Construct şi Engineering Design, Apolodor fiind lider de proiect. Potrivit revistei “Capital, 300 cei mai bogaţi români”, Radu Ouatu, în vârstă de 55 de ani, are o avere de 22 de milioane de euro.
foto: Cuget liber

Euroconstruct a întârziat autostrada Bucureşti-Braşov

Fără îndoială, cea mai controversată companie care a intrat în colimatorul Consiliului Concurenţei este Euroconstruct Trading 98, patronată de Dan Beşciu şi de Sorin Vulpescu, celebrii patroni ai fostului restaurant Golden Blitz.
Dan Beşciu (44 de ani), fost partener de afaceri cu Dorin Cocoş, soţul Elenei Udrea, deţine o avere estimată de 50 de milioane de euro, potrivit ultimului “Top 300 Capital”, iar compania patronată de acesta are nenumărate contracte cu statul – de asfaltare, de întreţinere sau de construire de autostrăzi -, respectiv cu Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi, cu Primăria Capitalei sau cu Administraţia Străzilor. În aprilie 2011, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu firmele constructoare ale autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, pe motiv că lucrările au fost mult întârziate. Se pare că tronsonul care aparţinea chiar Euroconstruct Trading era rămas în urmă. Pe locul restaurantului Golden Blitz, din intersecţia Răzoare, Beşciu a construit un turn cu cinci etaje, pe o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi.

Urmărește-ne pe Google News