Patronul Pa&Co, Costel Căşuneanu, se deplasează cu un elicopter EC135, înmatriculat YR-CPC, deţinut de firma unde preşedinte este fratele lui, Ionuţ Căşuneanu. Dorinel Umbrărescu, care controlează Spedition UMB, are şi el înmatriculat pe firmă un EC135, YRTID. Al treilea “rege al asfaltului”, Nelu Iordache, şeful Romstrade, foloseşte un aparat identic înmatriculat YR-ECI pe propria companie, Direct Aero Services. Dacă nu urmează sfaturile EASA (Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei), care a recomandat verificarea tuturor aparatelor de acest tip, după ce în Anglia au fost găsite fisuri la rotorul unui astfel de model, cei trei îşi riscă vieţile de fiecare dată când zboară!
Momentan nu sunt cunoscute cauzele problemei. Cert este că, dacă specialiştii vor constata că e vorba de un defect de fabricaţie, atunci toate modelele EC135 ar reprezenta un adevărat pericol pentru cei aflaţi în ele. Fisurile rotorului se pot agrava în zbor, iar elicopterul riscă să piardă respectiva componentă, rezultând o tragedie: elicopterul se prăbuşeşte!
În lume există peste 1.000 de EC135 vândute. Până acum, elicopterul era considerat sigur, întrucât e propulsat de două motoare şi poate zbura chiar şi noaptea sau în condiţii de ceaţă, când vizibilitatea este extrem de redusă. Un aparat costă aproximativ 4,2 milioane de euro.
Romeo Dunca: «Îmi place să risc…»
În România, nu doar “regii asfaltului” sunt posesori de EC135. Şi Romeo Dunca, patronul Dunca Expediţii, cunoscut drept un amator de senzaţii tari, are un asemenea aparat de zbor, înmatriculat YR-RYC. În mod ironic, într-un interviu acordat Libertăţii, în aprilie 2011, el spunea: “Îmi place să risc… Să mă joc cu moartea!”. De asemenea, Realitatea TV folosea un asemenea elicopter, înmatriculat YR-RTV, pentru filmări aeriene. Mai mult, atât Poliţia Română, cât şi SMURD au în dotare aparate EC135 produse de Eurocopter.