• Printr-un comunicat intern, angajații ONRC au fost anunțați că li se prelungește programul. Oficiul susține că e o măsură de reducere a prezenței la locul de muncă, însă angajații se plâng de suprasolicitare și de un flux între 100 și 200 de interacțiuni cu publicul pe zi.
  • Problemele ar pleca de la faptul că sistemul informatic actual nu face față cerințelor curente: se blochează și e disfuncțional în anumite zile. Astfel, declarațiile de beneficiar real nu se pot depune online, iar oamenii sunt obligați să stea la cozi pentru a-și înregistra documentele.

ACTUALIZARE. ONRC a răspuns astăzi întrebărilor ziarului legate de programul angajaților.

”Pentru reducerea prezenței concomitente la locul de muncă, în perioada 12-31 martie 2020, programul activității salariaților a fost stabilit în intervalul 800 -1000, cu respectarea duratei zilnice a programului de 8 ore”, spune ONRC.

Această măsură nu determină și prelungirea programului de lucru cu publicul, 800-1630 de luni până joi și 800-1400 în ziua de vineri.

ONRC:

E aglomerație și va fi și mai mare!

ONRC recunoaște că ghișeele sunt și vor fi supraaglomerate, ”pe fondul necesității încadrării, de către titularii obligației de depunere a declarației privind beneficiarii reali, în termenele legale impuse de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, a crescut numărul operațiunilor de înregistrare în registrul comerțului”.

Recomandă folosirea poștei electronice, dar sunt probleme cu site-ul

ONRC recomandă depunerea actelor astfel

  • prin poștă, cu scrisoare cu valoare declarată și confirmare de primire;
  • online, prin intermediul portalului de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului, https://portal.onrc.ro. sau prin e-mail (w.w.w.onrc.ro/contact/rețeaua ONRC ). Cererile transmise online sau prin email vor avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică emisă în condițiile Legii nr. 455/ 2001 privind semnătura electronică, cu modificările şi completările ulterioare.

Pentru îmbunățirea sistemului informatic, derulează proiecte!

Cât privește portalul de servicii oferit de Oficiul Național al Registrului Comerțului, vă asigurăm de preocuparea noastră constantă de a identifica soluțiile optime pentru îmbunătățirea serviciilor oferite solicitanților de către instituția noastră, sens în care, la nivelul Oficiului Național al Registrului Comerțului se derulează proiectele “Îmbunătățirea capacității de procesare a datelor și creșterea performanțelor de raportare ale ONRC prin arhitecturi și tehnologii Big Data” și ”Sistemul Electronic Integrat al ONRC consolidat și interoperabil destinat asigurării serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viață”
––

Pe 10 martie, Ministerul Muncii a publicat o serie de recomandări în scopul prevenirii infectării cu coronavirus. Între altele, comunicatul recomanda ”suspendarea programului de audiențe la nivelul instituțiilor publice și introducerea de măsuri alternative, de tipul transmiterii solicitărilor prin telefon și email”.

Tot marți, și Ministerul Justiției, sub tutela căruia funcționează ONRC, a publicat un anunț cu privire la restricționarea programului cu publicul. Accesul în sediul Ministerului a persoanelor care nu sunt angajate a fost interzis. Cei care doresc să depună documente sau să solicite audiențe ori accesul la anumite informații trebuie să se adreseze exclusiv telefonic sau prin corespondență poștală ori electronică.

În acest timp, conducerea ONRC a emis un comunicat intern care prelungește programul angajaților, așa cum reiese din documentul intrat în posesia ziarului.

Motivul invocat este reducerea prezenței concomitente la locul de muncă. În consecința, conducerea ONRC a impus crearea a trei intervale orare de începere a activității, rezultând într-un program cumulat de muncă între 08:00-18:30.

Angajați ORNC:

Reprofilare la locul de muncă

Din cauza lipsei de personal, cauzată și
de concedii medicale anterioare, în orașele cu activitate economică mare nu
există suficienți funcționari publici pentru a acoperi fiecare poziție din
grila de posturi. Iar conducerea ar obliga birourile teritoriale să repartizeze
personal necalificat în anumite poziții, numai pentru a se conforma pe hârtie
măsurilor comunicate de CNSSU. 

  • Un jurist ajunge să fie trecut la departamentul economic numai pentru a demonstra că lucrul în trei ture este posibil, un referent ajunge specialist IT, etc. În acest caz, funcționarii ajung să lucreze tura lor normală plus orele adiționale rezultate din orarul decalat.

Și 200 de interacțiuni cu publicul

Rezultă astfel un program mai lung decât
cel normal, ducând la epuizarea personalului, mai ales în acele birouri
teritoriale care se confruntă cu un flux de 100 – 200 de interacțiuni cu
publicul în fiecare zi.

În plus, sistemul informatic actual – achiziționat de la firma Romsys – nu face față nici măcar cerințelor curente, blocându-se zilnic, și fiind disfuncțional în anumite zile. 

Mentenanța soft-ului nu se execută, deși un contract de suport IT a fost semnat.

Angajați ONRC:

Din acest motiv, declarațiile de beneficiar real nu se pot depune online.

Directoarea generală a ONRC, Valentina
Burdescu, a afirmat la o conferință că registrul beneficiarilor reali este pe
deplin operațional.

Toată această situație este opusă scopului
acțiunilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență de
protecție a populației, a recomandărilor Ministerului Muncii, și a acțiunilor
deja luate în cadrul Ministerului Justiției. 

În prag de grevă!

În plină criză de coronavirus, oameni sunt obligați să stea la cozi pentru a-și putea depune declarațiile de beneficiar real la Oficiu, nuanțează angajații.

Aceștia anunță că sunt în prag de grevă,
trei fiind motivele principale:

  • personal suprasolicitat și subdimensionat;
  • conducere bazată pe amenințări, intimidare;
  • un sistem informatic neperformant.

Angajații au făcut informări interne către
conducerea centrală și sindicat, dar acestea au rămas fără răspuns. 

Registrul Comerțului este condus de către
Valentina Burdescu din 2016. Anterior, ea a condus Direcția ”Buletinul
Procedurilor de Insolvență” unde, de asemenea, utilizatorii se plângeau că nu
pot plăti online și trebuie să trimită dovada plăţii abonamentului prin mail
sau prin fax. Acesta lucru se făcea prin ordin de plată, plus comandă scrisă și
semnată.

Potrivit supervizor.ro, pentru platforma
ONRC s-au plătit 66,55 milioane lei, din care “asistenţa financiară
nerambursabilă – 21.498.682,07 lei”.

Acesta sumă a fost plătită companiei
Romsys, subiectul celei mai mari insolvențe de pe piața IT în 2015.

Urmărește-ne pe Google News