Cuprins:
Cele mai ridicate rate de incidență în regiunile de la nivelul 2 al listei unităților teritoriale pentru statistică (NUTS 2), pentru care sunt disponibile date, au fost înregistrate în Alentejo (149 de decese rutiere la milion de locuitori) în Portugalia, respectiv Notio Aigaio (131) și Ionia Nisia (127), în Grecia. Kastamonu (Turcia) figuează cu 130 de decese.
Finlanda nu a raportat niciun deces rutier
În schimb, au existat 21 din 242 de regiuni NUTS de nivel 2 în care incidența deceselor rutiere a fost mai mică de 25 la un milion de locuitori în 2022. Zonele urbane și de capitală au avut tendința de a raporta incidențe mult mai mici ale deceselor rutiere.
În timp ce Åland din Finlanda nu a raportat niciun deces rutier, următoarele cele mai scăzute rate de incidență au fost sesizate în capitalele Stockholm (7), Viena și Berlin (ambele cu câte 9).
În mai mult de patru din cinci regiuni, rata de incidență a deceselor rutiere a scăzut între 2012 și 2022.
Cea mai rapidă scădere a incidenței deceselor rutiere a fost în îndepărtata regiune suedeză Norra Mellansverige (-62,9%), în timp ce Małopolskie din Polonia și Salzburg din Austria au înregistrat, de asemenea, scăderi de peste 60%.
România, pe locul 4, la număr de morți în accidente rutiere, în UE
În schimb, au existat 37 de regiuni din UE în care rata deceselor rutiere a crescut în această perioadă. Cele mai mari creșteri ale deceselor rutiere, cu cel puțin 50%, au fost înregistrate în Cantabria (Spania), Severen tsentralen (Bulgaria), Voreio Aigaio (Grecia), Região Autónoma dos Açores (Portugalia) și Malta (unde rata s-a dublat).
România a fost, la rândul ei, inclusă pe listă. În sud-vestul Olteniei au fost înregistrate 123 de decese rutiere la milion de locuitori, într-un singur an. Ceea ce înseamnă că suntem pe locul 4 la număr de morți în accident rutiere în UE, după zonele din Portugalia și Grecia.
Ca o comparație cu zona Olteniei, Capitala are doar 49 de decese rutiere la milion de locuitori.