DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Știri România Acasa | Ştiri | Știri România

Regizorul filmului despre Arsenie Boca critică statul: „Perversitatea statului român e că îi împinge pe oameni să nu mai spere nimic de la sistemul public și să aștepte magie”

« Înapoi la articol

Comentarii (40)

tomitan   •   02.09.2023, 08:33

Nimic nou sub soare.Ce scria Strabon in Geografia ,acum 2000 si ceva de ani despre daci? Cum au fost convinsi dacii sa taie o parte din podgorii? Au fost convinsi de catre marele preot Deceneu ," un șarlatan care ratacise multa vreme prin Egipt". Ce nu a reușit Burebista ( autoritatea publica) a reusit Deceneu ( biserica). Dacă citim puțină istorie o sa descoperim ca autoritea publică când ajunge la anaghie din cauza incompetentei crase, mereu impinge populatia spre religie,magie etc,vorba lui Marx ,le dă opiu. Majoritatea țărilor au trecut prin aceste fenomene sociale. Si francezii credeau in magie si-n minuni ,dar asta se intampla in sec XV pe vremea Ioanei D'Arc , o schizofrenică sanctificată.Problema cea mare este ca ne aflam in sec XXI ,in Europa unde se presupune ca nivelul educational este foarte mare,iar românii încă mai cred in minuni si-n magie. Ptr autoritatea publica ,care din pacate este populata de catre sinecuristi analfabeti functional (cv-urile sunt publice) este mai ușor sa paseze problema cetățeanului divinității,lui D-zeu, decat sa pună osul la muncă.Nu-i mai ușor să-i spui cetățeanului " mergi linistit acasa ,ca D-zeu le rezolvă pe toate"? Din 2-3 cuvinte , ai rezolvat problema si poti continua Soliter-ul in asteptarea zilei de salariu si a unei minivacanțe .Ce este mai usor si ieftin ptr un premier, să angajeze astfel de functionari si sa tina sub control populatia sau sa investeasca in educatie? Așa gândește toată clasa politică românească.

dabaca2020   •   02.09.2023, 20:49

tomitan   •  02.09.2023, 08:33

Stimabile @ Tomitan ,,FELICITARI PENTRU CUVINTELE INTELPTE SI ADEVARATE ,POATE ASA VOR MAI INVATA SI ALTII ,CE TREBUIE SA INVETE SI SA STIE .

cornelp   •   02.09.2023, 08:31

Mulți vor vedea documentarul dar puțini vor înțelege. E mai simplu să spui un Doamne-ajută decât să îți pui întrebări.

laurlaur2180   •   02.09.2023, 08:31

Din păcate totul a devenit prea comercial.

mica   •   02.09.2023, 07:52

Acesta e adevarul . Am pierdut increderea in clasa politica si institutiile statului.

Neminem   •   02.09.2023, 09:37

mica   •  02.09.2023, 07:52

Bravo ca ai pierdut şi limba română. Ce e aia biasuri?! Nu există aşa cuvânt în limba româna, deci individul ăsta e analfabet. S-o fi crezând în America pe propagandă. În România se vorbeşte limba română literară, nu se vorbeşte o corcitură semi-analfabetă de sub-internet secția leftardistă cu sloganuri americane de propagandă. Deci ce dracu e aia biasuri?! Nu există aşa cuvânt in limba romăna. O fi vrut să zică băşini?!

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide