Cea mai recentă generație de scanere permite pasagerilor să transporte dispozitive electronice și lichide fără restricții cantitative, însă Comisia Europeană a pus la îndoială fiabilitatea acestora și solicită restabilirea temporară a modelului anterior.

Astfel, pasagerii curselor aeriene vor putea transporta lichide în bagajele de mână doar în recipiente cu volum maxim de 100 mililitri.

Scanerele avansate afișează imagini tridimensionale de înaltă rezoluție ale conținutului bagajelor în urma scanării CT și poate detecta cu ușurință componente explozive în toate tipurile de produse cosmetice, lichide sau dispozitive electronice.

Prin urmare, pasagerii nu trebuie să deschidă valizele sau să scoată o parte din lucrurile lor, ceea ce poate genera întârzieri, și trebuie doar să treacă printr-un detector de metale.

Cu toate acestea, eficiența sa a fost pusă sub semnul întrebării de un raport tehnic pe care Comisia l-a trimis Conferinței Europene a Aviației Civile (CEAC) în luna mai a anului trecut, potrivit căruia software-ul acestor scanere nu poate garanta fiabilitatea lor pentru recipientele cu un conținut mai mare de 330 de mililitri.

Aeroporturile care utilizează deja modelul avansat de scaner C3 vor trebui acum să revină la scanerul cu raze X tradițional, a cărui tehnologie este insuficientă pentru a arăta în detaliu interiorul obiectelor și pentru a detecta astfel materiale explozive în lichide.

„Securitatea nu este negociabilă, este una dintre principalele priorități ale aeroporturilor europene. Prin urmare, toate aeroporturile se vor conforma pe deplin noii restricții. Cu toate acestea, aeroporturile care au fost primele ce au adoptat această nouă tehnologie sunt puternic penalizate, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar”, a declarat directorul general al Consiliului Internațional al Aeroporturilor din Europa, Olivier Jankovec.

Urmărește-ne pe Google News