Horațiu Baltador este patronul unei școli de șoferi din Sibiu care luni, 18 mai, și-a reluat activitatea, după două luni de pauză.

În mod normal, povestește el, în martie și aprilie începea efervescența. Oamenii se dezmorțeau după sezonul rece și se înscriau la cursuri pentru a-și lua permisul.

Lucrurile mergeau bine, până să lovească pandemia de COVID. Avea planuri de extindere, voia să adauge categoriei B și alte categorii superioare pentru cursanți și a cumpărat un TIR pentru asta. Apoi a venit carantina. Și a trebuit să tragă toate mașinile pe dreapta.

Din 17 martie nu s-au mai organizat cursuri și nici nu s-au mai susținut examenele de permis.

Horațiu Baltador, patronul școlii de șoferi

A fost o situație cu care nu ne-am mai întâlnit și a trebuit să improvizăm puțin lucrurile, ca să fim alături de angajați, să-i protejăm și pe ei, și pe cursanți. Am sistat pregătirea teoretică și practică, pentru a fi siguri că nu răspândim virusul.

Horațiu Baltador:

Pentru cei care ar fi trebuit să dea fix în perioada stării de urgență examenul pentru carnet, pentru că le expira termenul – absolventul unei școli de șoferi poate susține examenul pentru carnet vreme de 12 luni după terminarea cursurilor – a fost dată o derogare.

I-am liniștit pe cei care m-au sunat, le-am spus că se va prelungi valabilitatea pe perioada stării de urgență. Doar că a fost o perioadă moartă și la un cursant se văd aceste luni de inactivitate, la partea de pregătire.

Horațiu Baltador:

Cum se desfășoară lucrurile acum

Pe 18 mai, toți instructorii școlii de șoferi s-au întors la muncă și pregătesc detaliile pentru a-i aduce la cursuri pe elevi.

De acum, cursurile de legislație se vor ține cu maximum zece persoane în sală – pentru a respecta distanțarea socială – și toată lumea va purta măști, asigurate de companie. Iar la cursurile de condus, atât elevii, cât și instructorii vor purta măști și mănuși.

Horațiu Baltador a mai decis dezinfectarea mașinilor o dată pe săptămână.

În mașini, șoferii și instructorii vor purta obligatoriu măști și mănuși

Mai puțini șoferi, mai puține înmatriculări

În cele două luni de pauză, firma a pierdut peste 200 de cursanți. Iar România, peste 60.000 de noi șoferi, în total.

Potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în 2018 (datele pe 2019 nu sunt disponibile) s-au înscris, în total, aproape 400.000 de candidați, adică în jur de 33.000 pe lună.

Cele două luni de pauză înseamnă și înmatriculări auto mai puține. În martie 2020 s-a înregistrat o scădere cu 32,2% față de martie 2019, iar în aprilie, numărul înmatriculărilor a fost cu 50% mai mic decât aprilie 2019.

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News