Strategia grupului Renault a fost dezvăluită de surse apropiate grupului, care au făcut declarații pentru cotidianul Financial Times.
Compania combinată rezultată în urma fuziunii dintre Renault şi Nissan ar urma ulterior să demareze noi achiziţii care i-ar extinde afacerile în lupta pentru dominaţia mondială cu rivalii Volkswagen şi Toyota.
Sursele citate de FT susţin că în urmă cu doi-trei ani Carlos Ghosn a purtat discuţii în vedere unei fuziuni între Renault şi Fiat Chrysler însă aceste propuneri au fost oprite în urma opoziţiei exprimate de Guvernul francez, relatează Agerpres.
În prezent, Fiat Chrysler Automobiles NV caută în mod activ un parteneriat sau o fuziune, iar preşedintele FCA, John Elkann s-a întâlnit cu mai mulţi rivali, inclusiv cu grupul francez PSA în încercarea de a căuta o posibilă tranzacţie care să consolideze constructorul auto.
Este însă posibil ca FCA să finalizeze cu succes o alianţă cu un alt grup până când Renault şi Nissan îşi vor rezolva propriile lor probleme, arată sursele apropiate grupului Renault..
Fiat Chrysler Automobiles NV deţine mărcile Jeep şi Alfa Romeo și ar fi o ţintă costisitoare pentru o preluare, cu o capitalizare de piaţă de peste 20 de miliarde euro. Comparativ, Renault, Nissan şi cel de al treilea membru al alianţei, Mitsubishi, au împreună o valoare de piaţă de peste 50 de miliarde euro.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.
Sursa foto: bloomberg.com
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro