Software-ul funcționează, conform Accenture, prin identificarea componentelor de schimb pentru care consumatorii ar dori să plătească mai mult. De asemenea, mai arată și cu cât să crească prețurile, dar și la ce piese să nu majoreze tarifele.

Spre exemplu, între categoriile de produse la care produsele nu ar trebui crescut prețul se află piese precum radiatoare sau alte componente care se găsesc în indexul prin care se calculează înflația, potrivit lui Laurent Boutboul, creatorul softului.

Documentele au fost obținute de către Mediapart și au fost consultate și de către Reuters și EIC, un consorțiu european de jurnaliști de investigație.

Plângerile din instanță acoperă perioada 2009-2015.

Cine este implicat

Jaguar Land Rover este o companie deținută de către grupul indian Tata Motors. Producătorul deține mărcile Jaguar și Land Rover. Compania a recunoscut că încă mai folosește softul Partneo.

Nu se cunoaște dacă același lucru se întâmplă în continuare la Renault și Peugeot. Renault deține și Dacia – cel mai mare exportator al României, dar și Lada în Rusia. Renault este partener de alianță și cu grupul japonez Nissan, care controlează la rândul său Mitsubishi Motors. Renault și Nissan vor să fuzioneze pentru a parafa oficial alianța.

Grupul PSA deține constructorii Peugeot, Citroen, DS, Opel și Vauxhall, ultimele două achiziționate anul trecut de la General Motors.

Laurent Boutboul, creatorul softului, cere daune de 33 de milioane de euro de la Accenture, pe motiv că reputația sa are de suferit ca urmare a faptului că Accenture a încălcat legislația europeană privind competiția.

Încărcare de prețuri de la un producător la altul

Mai exact, creatorul programului susține că Accenture a preluat informații despre prețuri din sistemele Renault pentru a configura softul pentru grupul PSA și posibil și alți producători.

Atât Renault, cât și Peugeot și Jaguar Land Rover, au afirmat că strategiile lor privind piesele de schimb sunt legale, nu profită de proprietarii de mașini și sunt concentrate pe eficiență și disponibilitatea componentelor.

Autoritățile franceze pentru competiție au analizat softul, dar nu au găsit motive suficiente pentru a declanșa o investigație formală.

Renault se spală pe mâini

Renault a anunțat că nu deține informații privind partajarea informațiilor sale privind prețurile, iar Peugeot a respins acuzațiile lui Boutboul, fără a menționa cum a fost configurat softul.

În fine, Accenture a anunțat că programul Partneo ”nu partajează date confidențiale sau sensibile între clienți”.

Exemple de creșteri de prețuri

Într-o prezentare din 2013 către BMW, Accenture s-a lăudat că softul său a permis clienților să crească prețul pieselor de schimb cu 15%. De asemenea, Accenture recomanda în prezentări către PSA, dar și Honda și Volvo, să dubleze prețul pentru anumite componente.

Într-o altă prezentare, către Mitsubishi, Accenture sugera constructorului să crească prețul pentru o piesă de la 14,42 euro la 87,49 euro, o creștere 507%. Mitsubishi nu a precizat dacă a majorat prețul sau dacă a folosit softul.

Producătorii auto se chinuie să aibă o marjă de profit de 90% pentru fiecare mașină vândută, însă în cazul componentelor de schimb marja de profit atinge 90%.

Producătorii auto au fost de mai multe ori acuzați de către companiile de asigurare și transportatori că percep tarife nejustificat de mari pentru piesele de schimb, din Australia până în SUA.

 
 

Urmărește-ne pe Google News