Renault are 45.000 de angajați în Rusia, iar decizia pe care compania franceză cu sediul în Boulogne-Billancourt a fost nevoită să o ia „a fost grea, dar necesară”.
Uzina Renault Avtoframos, de la Moscova, va fi vândută către Consiliul Municipal al capitalei Rusiei, iar participația de 67,7% de la uzina Lada AvtoVAZ va fi preluată de Institutul Rus de Cercetare în Domeniul Auto (NAMI).
Activele Renault din Rusia valorează 2,19 miliarde euro.
„Am decis să reluăm producția de mașini de pasageri sub marca istorică Moskvici”, a explicat, ulterior, primarul Moscovei, Serghei Sobîanin. Moskvici era unul dintre cei mai mari producători auto din URSS, dar marca și-a încetat activitatea în 2002.
În paralel, ziarul Vedemosti, care citează din Ministerul Industriei și Comerțului, a anunțat că „Lada AvtoVAZ va putea produce crossover-ul Renault Duster sub marca Lada”.
Din 2021 AvtoVAZ are licență pentru producerea acestui model. Numele modelului sub marca Lada îi este necunoscut.
„Renault Duster a fost lansat în Europa încă din 2017, în România. A ajuns în Rusia patru ani mai târziu”, remarcă Vedemosti.
Pe lângă Renault Duster, fabrica Renault din Rusia a produs crossoverele Arkana și Kaptur, precum și Nissan Terrano. Până de curând, AvtoVAZ din Togliati, construia mașinile Lada, dar și autoturisme Renault Logan și Sandero.
Producătorul francez de automobile Renault a anunțat, pe 24 martie, că a suspendat toate activitățile din fabrica sa din Moscova. Anunțul vine în contextul în care Kievul ceruse un boicot împotriva companiei și a acuzat Renault că „sponsorizează mașina de război a Rusiei”. Compania a mai spus că „implementează deja măsurile necesare pentru a respecta sancțiunile internaționale”.