După ce scandalul Dieselgate a izbucnit în Germania în jurul companiei Volkswagen, guvernul francez a cerut, la vremea respectivă, Direcţiei Generale a Concurenţei, Consumului şi Reprimării Fraudelor (DGCCRF) să ancheteze cu privire la motoare de tip diesel ale unui număr de 12 mărci auto.
Sediul Renault a fost percheziționat în ianuarie 2016, iar apoi și la sediul altor producători auto. Abia peste 5 ani, marți, producătorul francez de automobile a fost și inculpat.
Justiția menționează că a plasat în vehiculele sale dispozitive care permit falsificarea fazei de omologare, ce stabileşte nivelul emisiilor poluante. Renault a respins toate acuzațiile.
„Nu a existat niciodată vreo strategie de înşelare şi nu au existat niciodată programe informatice care truchează în motoarele Renault”, a răspuns directorul de inginerie al Losange Gilles Le Borgne.
Renault urmează să depună o cauţiune în valoare de 20 de milioane de euro – din care 18 milioane de euro reprezintă o eventuală plată a unor despăgubiri şi amenzi.
Compania urmează, de asemenea, să depună în numerar o garanţie bancară în valoare de 60 de milioane de euro în vederea plăţii unor eventuale prejudicii.