Nissan a refuzat mult timp propunerile privind fuziunea, deoarece Renault nu ar fi apreciat îndeajuns progresele tehnice realizate de compania japoneză.
Mai mult, Nissan vindea mai multe mașini și avea un profit mai mare decât Renault. Aceasta din urmă deține 43,4% din acțiunile la Nissan, însă Nissan nu are decât 15% din acțiunile Renault, fără drept de vot.
Vin restructurările!
Atât Renault, cât și Nissan trebuie să își anunțe în acest an planurile privind restructurările, iar acestea ar putea afecta zeci de mii de oameni. Nissan va prezenta planurile în data de 28 mai, iar Renault, o zi mai târziu.
Renault deține în România constructorul auto Dacia, cea mai mare companie a țării și cel mai mare exportator.
De asemenea, în alianță mai este inclus un alt constructor nipon, Mitsubishi. Acesta este controlat parțial de Nissan.
Cele două grupuri au derulat eforturi accelerate pentru a împărți corect costurile de producție.
Alianța a ajuns să producă peste 10 milioane de mașini anual, ajungând să concureze direct cu grupurile Toyota și Volkswagen pentru titlul de cel mai mare producător auto din lume.
Inginerii japonezi, mai productivi
Nissan consideră că inginerii săi sunt cu 40% mai productivi decât cei ai Renault și vrea ca acest lucru să fie luat în seamă.
Carlos Ghosn a fost arestat la finele anului 2018 și acuzat de fraudă. Ulterior, acesta a acuzat că a fost victima unor directori ai Nissan care nu doreau fuziunea.
Ghosn a dispărut în decembrie 2019 și a evadat, ajungând ulterior în Liban.
Cum va arăta cooperarea viitoare
Acum, planul este ca una dintre companii să dezvolte o tehnologie, iar cealaltă să o urmeze.
Există deja exemple pentru o astfel de colaborare: Renault a dezvoltat arhitectura pentru van-urile de oraș, iar Nissan a realizat arhitectura pentru mașinile de teren.
Un prim test al noii abordări va fi atunci când Renault și Nissan vor colabora în Europa și America de Sud, dar și când Nissan și Mitsubishi vor trebui să colaboreze în Asia de Sud-Est.
Nissan ar putea produce modelele de teren Qashqai și Juke în Marea Britanie, unde ar urma să fie produse și modelele Captur și Kadjar ale Renault.
La fel, în fabrica Mitsubishi din Filipine vor fi produse mașini Nissan, iar cei doi producători niponi vor colabora pentru modele micro în Japonia.