Astfel, una dintre reclamele Renault evocă realitatea virtuală și pe cea augmentată, dar și mașinile electrice și autonome, iar astfel de posturi sunt disponibile în cadrul Groupe Renault Romania. De partea cealaltă, Harman, o subsidiară a Samsung, spune că vrea ca în 2019 să ajungă la o echipă de 1.000 de softiști axați pe conducere autonomă, telematică și cockpit digital.
Componente pentru mașini electrice, inventate în România
Spre exemplu, un post pentru care compania caută angajați este cel de dezvoltator pentru electronice hardware pentru autoturisme electrice sau hibride. Postul este disponibil în Titu, județul Dâmbovița, unde Renault deține un centru de inginerie.
Între responsabilitățile descrise de către companie pentru post se menționează că titularul va proiecta componente electronice pentru cutia de viteze a unui model electric. Angajații în cauză ar trebui să realizeze prototipuri în laborator și să le testeze. Renault chiar menționează în anunț că este cel mai mare producător de mașini electrice și hibride din Europa, potrivit anunțului de pe Hipo.ro.
Un alt post scos la mezat de către Renault este pentru dezvoltarea unor ”roboți software”, care să facă automat anumite sarcini repetitive. Acesta este localizat în București, potrivit anunțului postat pe eJobs. În acest caz este vorba de programe.
Renault deține în România constructorul auto Dacia, cel mai mare exportator al țării. Grupul se află într-o alianță industrială împreună cu producătorii japonezi Nissan și Mitsubishi.
Nissan testează deja un serviciu de taxiuri autonome în Japonia, numit EasyRide. Acesta ar urma să fie lansat oficial din 2020 și va concura Uber.
Harman caută softiști pentru mașini autonome
De partea cealaltă, gigantul coreean Samsung Electronics încearcă să intre domeniul auto. Samsung a cumpărat în anul 2018 grupul american Harman Industries cu 8 miliarde de dolari. Harman deține mai multe branduri audio de top, precum Harman Kardon, JBL, AKG sau Soundcraft. Dar adevăratul motiv pentru care Samsung a preluat compania americană a fost pentru a intra în lumea auto. Și asta pentru că Harman produce sisteme de bord pentru mașini.
La fel ca și Renault, Harman a postat reclame și anunțuri de angajare, iar unele dintre acestea vizează direct vehiculele autonome. Pentru un astfel de loc de muncă, societatea precizează în mod clar că se lucrează la soluții de telematică. În domeniul auto, telematica înseamnă senzorii utilizați de mașinile care se conduc singure. Aceștia trebuie să detecteze obiectele din trafic, distanța dintre mașini, pietonii.
Alt post scos la mezat este cel de arhitect de sistem pentru telematică, iar pentru acesta este necesară, între altele, experiență cu procesoarele Intel și ARM.
Alianțe între constructorii auto și giganții din tehnologie
Concomitent, se mai caută și ingineri Linux pentru sistemele de infotainment de pe automobilele BMW.
BMW și Intel colaborează în privința mașinilor autonome. La rândul său, Renault și Samsung dețin împreună constructorul auto Renault Samsung Motors, din Coreea de Sud. Samsung Group deține la acesta 20% din acțiuni.
Samsung Electronics, perla coroanei grupului coreean, și-a anunțat la începutul acestui an ambiția de a pătrunde în lumea mașinilor inteligente prin brandul Harman. Compania nu vrea să producă astfel de vechicule, ci să devină furnizor de sisteme, tot așa cum în lumea electronicelor Samsung furnizează memorii și ecrane.
De altfel, Samsung testează deja mașini inteligente în California și Coreea de Sud.
Inteligența artificială a poposit și în România
Nu este prima oară când companii din România cochetează cu mașinile autonome sau inteligența artificială.
Grupul german Continental, unul dintre cei mai mari furnizori de componente și piese auto din lume, căuta în septembrie să angajeze ingineri la Timișoara, aceștia urmând să lucreze la sistemele Lidar de pe mașinile autonome.
La nivel internațional, Continental este parte a alianței dintre BMW și Intel.
În fine, IBM dezvoltă în România antiviruși pentru domeniul auto, bazați pe inteligența artificială.
Citește și: