Atât Renault, cât și rivala Peugeot-Citroen încearcă să înlocuiască Autolib, un serviciu de car-sharing cu mașini electrice deținut de către miliardarul francez Vincent Bollore. Autolib a fost înlocuit după o dispută cu autoritățile locale.
Renault oferă deja un serviciu în Franța, numit “Renault Mobility” și operează o flotă de 500 de mașini electrice Renault Zoe în Madrid, Spania.
Spre deosebire de Uber, care preia pasageri, noul serviciu funcționează altfel. Mai exact, șoferii ”închiriază” o mașină prin intermediul unei aplicații, o conduc unde au nevoie și apoi o lasă acolo.
Serviciul Autolib are deja 150.000 de utilizatori și a fost lansat în anul 2011. Mașinile sale mici, colorate în argintiu, au devenit o prezență comună în Paris.
Totuși, concurența cu Uber, problemele cu parcarea și comenzile, au făcut ca societatea să aibă pierderi.
Compania estimează pierderi totale de 223 de milioane de euro până în 2023.
Peugeot estimează că își va lansa serviciul de ”flotă liberă” în ultimul trimestru din acest an.
Concurență mare
De asemenea, Google vrea să lanseze un serviciu de transport care funcționează cu mașini autonome în Arizona.
În fine, și Sony s-a aliat cu o serie de companii de taximetrie pentru a face același lucru în Japonia.