„Proiectul de act normativ este finalizat. Un proiect de ordonanţă de urgenţă va fi urcat astăzi pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne pentru consultare. În mod normal, astfel de documente nu sunt supuse la consultare, dar am considerat important să las un răgaz cât mai lung posibil pentru exerciţiul de transparenţă. Toată săptămâna aceasta, ministerul va fi deschis să primească opinii, sugestii. Am dat instrucţiuni să invităm şi personalul din cadrul Ministerului Afacerilor Interne să vină cu opinii (..) Până la finalul acestei săptămâni, vrem să colectăm cât mai multe comentarii şi să avem timp să le integrăm pentru varianta finală a textului, pe care o voi supune atenţiei colegilor din Guvern la şedinţa viitoare de guvern”, a declarat ministrul Dragoş Tudorache într-o conferinţă de presă organizată la sediul MAI.
Noua structură va purta numele de Unitatea de Protecţie Internă (UPI) şi va funcţiona ca o structură militarizată, spune Dragoș Tudorache, citat de Mediafax.
„Pot să vă confirm că da, opţiunea finală a mea şi a conducerii MAI a fost de a organiza ca o structură militarizată. Am făcut această opţiune pentru a asigura rigoare în modul în care această structură va opera, va gestiona informaţia, dar şi pentru garanţiile de integritate pe care o astfel de structură le oferă. Mă refer aici la teste de integritate şi pe parcursul funcţionării acestei structuri, nu doar la angajare. Este foarte important să avem garanţii de integritate”, a mai precizat ministrul Afacerilor Interne.
Totodată, noua structură va avea un număr mai redus de angajați. Posturile degajate vor fi redirecţionate la Direcţia Generală Anticorupţie (DGA) şi la Direcţia de Operaţiuni Speciale (DOS).
„Pe zona de competenţe, obiectivul nostru principal a fost să eliminăm suprapunerile de competenţă (…). Primul obiectiv este acela de a delimita clar competenţa, atât în externe cât şi interne. Pe zona de ordine publică, noua competenţă, aştept o interacţiune şi mod de acţiune integrat între noua unitate şi celelalte structuri ale MAI. Din punctul meu de vedere, se ajunsese la o izolare foarte mare.(…) A treia zonă de competenţă este cea de gestiune a documentelor confidenţiale, a sistemelor informatice specifice. Este o competenţă care există şi care va rămâne aşa cum era. (…) Se reduce substanţial numărul cadrelor. Posturile degajate din această organizaţie vor fi redirecţionate către DGA, cealalaltă parte către DOS, DOS care de la Ordonanţa 6 se confruntă cu solicitări multe din partea parchetelor. Am considerat foarte important să sprijinim suplimentar capacitatea DOS. Practic, resursa salvată din reorganizare se va împărţi în două, o parte la DGA şi o parte la DOS”, a adăugat Dragoş Tudorache.