Reparaţia ascensorului se plăteşte de către toţi proprietarii după cota-parte indiviză a fiecărui apartament, care se calculează în funcţie de suprafaţa utilă, şi nu după numărul de persoane.

Sunt perioade în care plec din ţară chiar şi pentru un an, iar în apartamentul meu nu locuieşte nimeni. Conducerea asociaţiei de locatari mă obligă să plătesc taxa pentru administrator, deşi în lege se stipulează că e vorba doar de perioada de concediu. Sunt obligat să plătesc această taxă sau nu? Petru Brad, Blaj

Cheltuielile administrative care includ şi taxe pentru administrator se repartizează după cota-parte indiviză, care nu are nici o legătură cu numărul de persoane din apartament. Administrarea imobilului se face şi atunci când apartamentele sunt nelocuite.

Mama are pensia foarte mică şi are datorii la întreţinere. O parte din ele deja sunt majorări. Trebuie să le plătească şi pe acelea? Mihai Ungureanu, Târgu Jiu

Penalizările fac parte din obligaţiile de plată, din cauza neachitării la timp a cotelor de întreţinere. În situaţii de criză, asociaţia de proprietari poate stabili, printr-o decizie a comitetului executiv, pentru familiile cu venituri mici, suspendarea temporară a aplicării de penalizări, cu condiţia ca familiile respective să dea dovadă că fac eforturi pentru a depăşi criza prin plata eşalonată a restanţelor în graficul stabilit de comun acord cu conducerea asociaţiei.

Sunt administrator. Cât timp pot ţine arhiva asociaţiei? Vasile Vâjiu, Bucureşti

Arhiva contabilă se păstrează timp de 10 ani, cu excepţia statelor de plată, a salariilor şi a remuneraţiilor, care se păstrează 50 de ani. Celelalte documente ale asociaţiei de proprietari se păstrează pe toată durata de existenţă a asociaţiei de proprietari.

 
 

Urmărește-ne pe Google News