REPORTAJ. Ce spun părinții elevilor de la școala din Prahova care au fost filmați în timp ce simulau acte sexuale în prezența profesoarei de engleză: „Telefoanele sunt de vină!”
Ati prezentat cazul acesta intens mediatizat, căutând tot felul de cauze și explicații, insa a rămas neatins un subiect determinant al producerii acestui caz, profilul psihologic al cadrului didactic, normalitatea clinica a personalității profesoarei. Nici măcar expertul in educație nu sesizează comportamentul cel puțin bizar al profesoarei, care citează un medic psihiatru, dar nu realizează ca o tulburare psihica a cadrului didactic poate facilita aparitia acestui derapaj comportamental al elevilor. Evaluarea psihologică a cadrelor didactice a devenit o simpla formalitate?
Bineinteles, un altul de mucava, platit sa ne "informeze" balarii. Dau un singur exemplu:
"De exemplu, nu înțeleg de ce profesorul are o reacție negativă când un elev nu-și face tema, dar nu are o reacție pozitivă, în oglindă, când elevul își face tema.
Citeşte întreaga ştire: REPORTAJ. Ce spun părinții elevilor de la școala din Prahova care au fost filmați în timp ce simulau acte sexuale în prezența profesoarei de engleză: „Telefoanele sunt de vină!”"
Pai, tovarase vrajitor, comportamentul normal nu este niciodata premiat. Niciodata nu premiezi (adica lauzi) normalul. Psihologia spune (dovedit de mai mult timp decat te-ai nascut matale) ca se acuza comportamentul nedorit si se premiaza comportamentul extraordinar.
Ahh!, daca aveai probleme c si copil, gen TSA, da, incepeai cu recompense (ca asa se numesc, dupa cum bine cunosti) laudative si comportamentul normal, dar numai pana ajungeai la rezultatul dorit, apoi renuntai la recompensa asta.
Te bazezi pe cunostintele vagi ale majoritatii in privinta psihologiei, insa uiti ca nu toti avem ciunga-n par, detractorule.
Apropo de fake news-uri, vrajeala ta manipulatoare nu cumva se incadreaza in aceasta sfera?
Da' vrajeala asta publicata si neverificata si din alte surse nu are cumva consecinte nefaste si pentru nenea reporterul care a plamadit caterinca asta? SI pentru redactorul care a acceptat publicarea unui atare material?
Cca, sunteti jurnalisti. Serios? Pacat ca sunt atatia *** sa puna botul la manipulari ieftine.
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.
Nu stiu ce formare are dnul asta expert. Au aparut o gramada de experti in ultimul timp. Dar nu sunt de acord cu ce spune Dreicursul ala (nu am auzit). Dar suna trendy sa citezi din nume ciudate. Nu cred ca se impune o recompensa pozitiva cand iti faci treaba. Scoala are rigorile ei. Te duci la scoala sa inveti. Recompensa este ca inveti ceva. Asta e ceea ce ai de facut. Nu faci, out. Pai ce la servici te recompenseaza cineva ca ti faci treaba? Urmatorul pas sugerat de Dreikurs ala ar fi sa recompensam pozitiv elevii numai pentru ca vin la scoala.
Nu stiu ce formare are dnul asta expert. Au aparut o gramada de experti in ultimul timp. Dar nu sunt de acord cu ce spune Dreicursul ala (nu am auzit). Dar suna trendy sa citezi din nume ciudate. Nu cred ca se impune o recompensa pozitiva cand iti faci treaba. Scoala are rigorile ei. Te duci la scoala sa inveti. Recompensa este ca inveti ceva. Asta e ceea ce ai de facut. Nu faci, out. Pai ce la servici te recompenseaza cineva ca ti faci treaba? Urmatorul pas sugerat de Dreikurs ala ar fi sa recompensam pozitiv elevii numai pentru ca vin la scoala.
Gandire nativa, de bun simt. Nu ti-ar strica, totusi, un pic de aprofundare a limbii romane. Se spune "serviciu",nu "servici". Multam frumos si imi cer scuze ca mi-e lene sa folosesc diacriticile.
Invatati ma jurnalistii lui peste limba roamanaadevarata, nu de Spiru Haret sau Biotera. Ce vrea sa ife asta, meseria oamenilor aia se rezuma la a se deplasa dintr-un oras in altul, fix asta spuneti, si bineinteles cu o fortare a limbii romane, nelispitul de la o vreme "ca si ca" :D Ia uitati: "Dar mulți dintre localnici lucrează și ca navetiști, la Câmpina și la Ploiești. " Romaneste e cam asa, "multi lucreaza la Campina sai la Ploiesti, facand naveta."
Felicitări pentru articol! Mă bucură faptul că ati apelat la un expert în educație si i-ați expus punctul de vedere. Dar domnul Ion - Ovidiu Pânișoară evită să ofere o soluție concretă pentru o astfel de situație. Doar susține la nivel general că: "rolul părinților și al educației de acasă este esențial" (asta o știe fiecare dintre noi), ”reacția cadrului didactic trebuie să fie umorul, dar aplicat cu fermitate pentru a trasa granițele” (valabila doar daca ai cu cine), ”dacă continui cu acest comportament, ți se întâmplă asta, tu alegi, nu eu te pedepsesc” (unii profesori care au aplicat acest principiu au fost de acuzați de stresarea copiilor cu ”perspective nedorite”) și ”pozitivarea comportamentelor bune” (ajungi să fii criticat că-i discriminezi pe cei care nu au așa ceva). Domnul profesor universitar procedează la fel si in cărțile sale. Vorbește de principii (foarte bine), de tipuri de comunicare (iarăși foarte bine), de instrumentele aflate la dispoziția profesorului, dar totul este atât de teoretizat ca nu poate fi aplicat într-o școală dintr-un sat. Nimeni nu ține cont că și acei dascăli beneficiază de drepturile fundamentale prevăzute în constituție, că și ei au dreptul de a fi protejați de lege împotriva agresiunilor elevilor, că și ei trebuie să își păstreze locul de muncă ca să își crească proprii copii. Nu va fi bine până când nu vor fi aprobate prin lege sancțiuni împotriva unor astfel de comportamente ale elevilor, cu angajarea răspunderii părinților.
Citeşte
Tot saraca femeie doamna profesoara e cercetata disciplinar??????
Ea e de vina ca astia sunt animale??
Sariti toti "occidentalii" ca nu era bine in comunism ca te lua profesoril de urechi si de perciuni de stiai ce e ala respect.
Sunteti sterilizati *** in genealogie pentru generatiile care urmeaza in doar 50 de ani toti cei care ati ales drumul asta pro-european. Va fi din ce in ce mai iad pe pamant.
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.
1- Dupa 1990, cand revolutia si democratia infloreau la noi in Romania, am fost cu sotia la teatru. Un domn actor, parca Dan Condurache, a procedat la un moment dat in spectacol, in spatele unei actrite, cu aceleasi gesturi ca gimnazialii din Prahova. M-am rusinat fata de sotie. Deci de 30 de ani nu ma mai duc la teatru.
2 - Am citit pe net, la un moment dat, referitor la gimnazialii prahoveni, ca respectiva profesoara a ma suportat un asemenea tratament la scoala vechiului loc de munca, a reactionat contra elevului si parintii au rectionat si profesoara a fost data afara, ramanand pe drumuri. Probabil ca de data aceasta n-a reactionat de frica parintilor sau de frica gimnazialilor ca sa nu mai ramana iar pe drumuri, muritoare de foame.
3 - Unii parinti recomandat ca profesoara sa-i dea cu catalogul in cap sau sa paraseasca ora. Eu sa fiu primar sau director as fi dat-o imediat afara din invatamant daca s-ar fi rastit la baieti sau le-ar fi dat cu catalogul in cap sau ar fi parasit clasa lasandu-i pe gimnaziali fara stiinta de carte.
4 - Stiind ca cei impricinati au rude prin MAI (politie), nici eu n-as fi avut curaj sa reactionez, chiar as fi zambit cum a zambit napastuita profesoara.
5 - Ca sa-i linisteasca pe parinti in urma incidentului, tot profesoara este anchetata. Sa citesti si sa te crucesti !
MihaiDinu • 22.05.2023, 02:15
Ati prezentat cazul acesta intens mediatizat, căutând tot felul de cauze și explicații, insa a rămas neatins un subiect determinant al producerii acestui caz, profilul psihologic al cadrului didactic, normalitatea clinica a personalității profesoarei. Nici măcar expertul in educație nu sesizează comportamentul cel puțin bizar al profesoarei, care citează un medic psihiatru, dar nu realizează ca o tulburare psihica a cadrului didactic poate facilita aparitia acestui derapaj comportamental al elevilor. Evaluarea psihologică a cadrelor didactice a devenit o simpla formalitate?
_kyx_ • 21.05.2023, 23:21
Bineinteles, un altul de mucava, platit sa ne "informeze" balarii. Dau un singur exemplu: "De exemplu, nu înțeleg de ce profesorul are o reacție negativă când un elev nu-și face tema, dar nu are o reacție pozitivă, în oglindă, când elevul își face tema. Citeşte întreaga ştire: REPORTAJ. Ce spun părinții elevilor de la școala din Prahova care au fost filmați în timp ce simulau acte sexuale în prezența profesoarei de engleză: „Telefoanele sunt de vină!”" Pai, tovarase vrajitor, comportamentul normal nu este niciodata premiat. Niciodata nu premiezi (adica lauzi) normalul. Psihologia spune (dovedit de mai mult timp decat te-ai nascut matale) ca se acuza comportamentul nedorit si se premiaza comportamentul extraordinar. Ahh!, daca aveai probleme c si copil, gen TSA, da, incepeai cu recompense (ca asa se numesc, dupa cum bine cunosti) laudative si comportamentul normal, dar numai pana ajungeai la rezultatul dorit, apoi renuntai la recompensa asta. Te bazezi pe cunostintele vagi ale majoritatii in privinta psihologiei, insa uiti ca nu toti avem ciunga-n par, detractorule. Apropo de fake news-uri, vrajeala ta manipulatoare nu cumva se incadreaza in aceasta sfera? Da' vrajeala asta publicata si neverificata si din alte surse nu are cumva consecinte nefaste si pentru nenea reporterul care a plamadit caterinca asta? SI pentru redactorul care a acceptat publicarea unui atare material? Cca, sunteti jurnalisti. Serios? Pacat ca sunt atatia *** sa puna botul la manipulari ieftine.
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.
Mazavalt • 21.05.2023, 13:58
Romania e o cloaca vasala americi. Nu se aude in presa romaneasca de cazurile astea de peste Ocean... ca nu da bine sa se faca stapani de ras....
Sofa_King • 21.05.2023, 13:27
Nu stiu ce formare are dnul asta expert. Au aparut o gramada de experti in ultimul timp. Dar nu sunt de acord cu ce spune Dreicursul ala (nu am auzit). Dar suna trendy sa citezi din nume ciudate. Nu cred ca se impune o recompensa pozitiva cand iti faci treaba. Scoala are rigorile ei. Te duci la scoala sa inveti. Recompensa este ca inveti ceva. Asta e ceea ce ai de facut. Nu faci, out. Pai ce la servici te recompenseaza cineva ca ti faci treaba? Urmatorul pas sugerat de Dreikurs ala ar fi sa recompensam pozitiv elevii numai pentru ca vin la scoala.
_kyx_ • 21.05.2023, 23:23
Sofa_King • 21.05.2023, 13:27
Nu stiu ce formare are dnul asta expert. Au aparut o gramada de experti in ultimul timp. Dar nu sunt de acord cu ce spune Dreicursul ala (nu am auzit). Dar suna trendy sa citezi din nume ciudate. Nu cred ca se impune o recompensa pozitiva cand iti faci treaba. Scoala are rigorile ei. Te duci la scoala sa inveti. Recompensa este ca inveti ceva. Asta e ceea ce ai de facut. Nu faci, out. Pai ce la servici te recompenseaza cineva ca ti faci treaba? Urmatorul pas sugerat de Dreikurs ala ar fi sa recompensam pozitiv elevii numai pentru ca vin la scoala.
Gandire nativa, de bun simt. Nu ti-ar strica, totusi, un pic de aprofundare a limbii romane. Se spune "serviciu",nu "servici". Multam frumos si imi cer scuze ca mi-e lene sa folosesc diacriticile.
arnautull • 21.05.2023, 12:33
Invatati ma jurnalistii lui peste limba roamanaadevarata, nu de Spiru Haret sau Biotera. Ce vrea sa ife asta, meseria oamenilor aia se rezuma la a se deplasa dintr-un oras in altul, fix asta spuneti, si bineinteles cu o fortare a limbii romane, nelispitul de la o vreme "ca si ca" :D Ia uitati: "Dar mulți dintre localnici lucrează și ca navetiști, la Câmpina și la Ploiești. " Romaneste e cam asa, "multi lucreaza la Campina sai la Ploiesti, facand naveta."
Imparatul_e_gol_pe_YOUTUBE • 21.05.2023, 12:04
Eliminarea disciplinei corporale este de departe cea mai daunatoare idee "ce suna bine" din educatie.
ThomasVorbe • 21.05.2023, 11:59
Felicitări pentru articol! Mă bucură faptul că ati apelat la un expert în educație si i-ați expus punctul de vedere. Dar domnul Ion - Ovidiu Pânișoară evită să ofere o soluție concretă pentru o astfel de situație. Doar susține la nivel general că: "rolul părinților și al educației de acasă este esențial" (asta o știe fiecare dintre noi), ”reacția cadrului didactic trebuie să fie umorul, dar aplicat cu fermitate pentru a trasa granițele” (valabila doar daca ai cu cine), ”dacă continui cu acest comportament, ți se întâmplă asta, tu alegi, nu eu te pedepsesc” (unii profesori care au aplicat acest principiu au fost de acuzați de stresarea copiilor cu ”perspective nedorite”) și ”pozitivarea comportamentelor bune” (ajungi să fii criticat că-i discriminezi pe cei care nu au așa ceva). Domnul profesor universitar procedează la fel si in cărțile sale. Vorbește de principii (foarte bine), de tipuri de comunicare (iarăși foarte bine), de instrumentele aflate la dispoziția profesorului, dar totul este atât de teoretizat ca nu poate fi aplicat într-o școală dintr-un sat. Nimeni nu ține cont că și acei dascăli beneficiază de drepturile fundamentale prevăzute în constituție, că și ei au dreptul de a fi protejați de lege împotriva agresiunilor elevilor, că și ei trebuie să își păstreze locul de muncă ca să își crească proprii copii. Nu va fi bine până când nu vor fi aprobate prin lege sancțiuni împotriva unor astfel de comportamente ale elevilor, cu angajarea răspunderii părinților. Citeşte
dececartonaselegalbenebaneaza • 21.05.2023, 11:48
Tot saraca femeie doamna profesoara e cercetata disciplinar?????? Ea e de vina ca astia sunt animale?? Sariti toti "occidentalii" ca nu era bine in comunism ca te lua profesoril de urechi si de perciuni de stiai ce e ala respect. Sunteti sterilizati *** in genealogie pentru generatiile care urmeaza in doar 50 de ani toti cei care ati ales drumul asta pro-european. Va fi din ce in ce mai iad pe pamant.
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.
andrei.v.c • 21.05.2023, 11:16
Clasica victimizare răspândită peste tot și blamarea victimei reale.
cristescupradu • 21.05.2023, 10:24
1- Dupa 1990, cand revolutia si democratia infloreau la noi in Romania, am fost cu sotia la teatru. Un domn actor, parca Dan Condurache, a procedat la un moment dat in spectacol, in spatele unei actrite, cu aceleasi gesturi ca gimnazialii din Prahova. M-am rusinat fata de sotie. Deci de 30 de ani nu ma mai duc la teatru. 2 - Am citit pe net, la un moment dat, referitor la gimnazialii prahoveni, ca respectiva profesoara a ma suportat un asemenea tratament la scoala vechiului loc de munca, a reactionat contra elevului si parintii au rectionat si profesoara a fost data afara, ramanand pe drumuri. Probabil ca de data aceasta n-a reactionat de frica parintilor sau de frica gimnazialilor ca sa nu mai ramana iar pe drumuri, muritoare de foame. 3 - Unii parinti recomandat ca profesoara sa-i dea cu catalogul in cap sau sa paraseasca ora. Eu sa fiu primar sau director as fi dat-o imediat afara din invatamant daca s-ar fi rastit la baieti sau le-ar fi dat cu catalogul in cap sau ar fi parasit clasa lasandu-i pe gimnaziali fara stiinta de carte. 4 - Stiind ca cei impricinati au rude prin MAI (politie), nici eu n-as fi avut curaj sa reactionez, chiar as fi zambit cum a zambit napastuita profesoara. 5 - Ca sa-i linisteasca pe parinti in urma incidentului, tot profesoara este anchetata. Sa citesti si sa te crucesti !
1 2 ›
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.