„Nu înțeleg ce s-a întâmplat. Știam că la Matematică nu o să iau o notă prea mare, dar la Română speram să obțin totuși 7 sau 8“, spune Ionuț.
Ar vrea să depună contestație, dar nu știe dacă mama lui se poate învoi de la serviciu. Tatăl lui a murit când era mic.
„M-ai făcut să plâng de fericire, băi, țărane“
Colegii îl consolează pe Ionuț cu bătăi pe umăr. Unul dintre ei este Bogdan-Alexandru. Și el este în șoc, dar pentru că a luat note mai mari decât se aștepta.
„Băi, deci eu nu cred. Mamă, mama! Nu mai pot. Nu știu ce să zic. Speram la un 9 cel mult la Română și 8,50 la Matematică“, spune Bogdan. Plânge, își ridică mâinile la ceafă, apoi le coboară ca și cum a scăpat de un bolovan. A luat 9,65 la Română și 9,25 la Matematică.
„M-ai făcut să plâng de fericire, băi, țărane“, îi zice colegului care i-a spus ce note a luat. Bogdan nu a avut curaj să se uite.
Încă nu știe exact la ce liceu vrea să meargă. Visul său este să ajungă la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr“, dar nu crede că are șanse reale. Așa că o să opteze pentru Colegiul „Spiru Haret“, Colegiul „Neagoe Basarab“ sau Colegiul „Gheorghe Șincai“.
„Mă duc la liceu. M-am plictisit de generală. Acum nimic nu mă mai oprește“, afirmă adolescentul de 14 ani.
„Scuze, dar mă sună mamaia să vadă ce am făcut“, încheie Bogdan, în timp ce se îndepărtează cu câțiva pași de îmbulzeala de pe trotuar.
Tânăra care știe ce vrea să facă în viitor, într-un sistem confuz
Noi rămânem printre elevi, iar în puzderia de suflete cu ochii în telefoane sau pe tabelele de pe gardul școlii zărim o tânără cu părul lung care zâmbește larg. Berta a luat 7,10 la Limba română și 5 la Matematică. Spune că e mulțumită de rezultate pentru că media îi va permite să meargă la Liceul Economic Hermes. Acolo a mers și mama ei, plus că un alt avantaj este că se află în apropiere de casa ei.
„Sunt încântată de ideea de a merge la liceu. Sper doar ca profesorii de acolo să fie conștienți de faptul că atâta teorie nu ne ajută în viață. Școala ar trebui să ne dezvolte personal, să avem un psihic ok și să știm cum să facem bani și să ne folosim de ei. Când o să fiu adultă, nu o să mă ajute la nimic să știu nu știu ce formule pentru calcularea unghiurilor“, crede Berta
Notele, spune ea, nu arată ce potențial și competențe are, iar mama ei dă vina pentru aceste rezultate pe sistemul educational, pe profesorii nepregătiți.
„Dacă nu făceam meditații, copilul meu nu știa nimic“
„Am făcut meditații la Matematică pentru că am avut ghinionul de un profesor care nu și-a dat interesul pentru acești copii. Dacă nu făceam meditații, copilul meu nu știa nimic. I-a lăsat de izbeliște. Ce pot să zic? Din păcate, profesorii nu mai sunt ce au fost odată“, spune mama fetei.
Berta este optimistă în privința viitorului. Este sigură pe ea și știe ce vrea să facă în viitor. După ce va finaliza liceul, își dorește să se ducă în Anglia, să studieze managementul. Apoi, se va întoarce în țară și o să-și deschidă un salon de înfrumusețare. Spiritul antreprenorial l-a deprins de la nașa ei, care este un model pentru ea.
A fost o zi cu o încărcătură emoțională uriașă pentru toți cei peste 146.000 de elevi prezenți anul acesta la Evaluarea Națională. În fiecare curte a școlii au fost de fapt doar niște copii. Cu toții au nevoie de sprijin moral și suport, indiferent de notele pe care le-au luat.
Citește și:
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2019. Au fost publicate notele înainte de contestații
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2019. Top județe cu cele mai bune rezultate
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro