În ultimul trimestru al anului 2017, conducerea companiei Softronic a semnat un contract de furnizare a două locomotive “Montana” pentru operatorul Gren Cargo din Suedia, în valoare de șase milioane euro.
Beneficiarul a solicitat însă ca specialiștii Softronic Craiova să realizeze mai multe modificări la noile locomotive, astfel încât acestea să poată funcționa în condițiile climaterice din Suedia.
“Sunt niște modificări sus, la sistemul de aspirație, asta am făcut-o înainte ca cea de Suedia ca să putem experimenta pe soluții, iar cea de dincolo nu are aceste aspirații. Este un pic diferită pentru condițiile climatice mai dure, în ceea ce privește zăpada, gheața. În mod normal, instalații din locomotive funcționează la temperaturi cuprinse între -25 și 70 de grade Celsius, pentru zona noastră, pentru Suedia este o temperatură extinsă până la -40 grade Celsius. Așa cum spuneam, sunt niște mici modificări de proiect, în ceea ce privește aspirația aerului și condiții climatice de funcționare pentru componentele electronice din interior”, a explicat Ion Gîrniță, proprietarul companiei Softronic.
Ani de cercetare pentru inovație în domeniu
În cei 19 ani de la înființarea companiei, în fabrica de la Craiova, ce se întinde pe două hectare de teren, au fost construite zeci de locomotive, echipa de cercetare obținând și peste 15 certificate de invenție pentru diverse componente.
“Am produs la Craiova 36 de locomotive noi, șase cu motoare de curent continuu și 30 cu motoare de curent alternativ, iar trenuri două, îl avem în fabricație pe al treilea și sunt comandate de firma noastră de transport Softrans”, a precizat Gîrniță.
Conform acestuia, noua garnitură de tren va fi pusă în funcțiune anul acesta, având în vedere și reacțiile călătorilor care au utilizat serviciile Softronic.
“Este cel mai modern tren care circulă pe calea ferată română și este firesc să fie căutat, și condițiile sunt altele, confortul este altul, dar din păcate nu putem finanța mai mult și nu putem dezvolta mai mult afacerea de transport. Anul acesta, o să dăm în exploatare, cum am spus, cel de-al treilea tren”, a subliniat Ion Gîrniță.
Proprietarul companiei susține că, din păcate, tinerii nu își mai doresc să devină ingineri și se îndreaptă spre domenii mai facile.
::placeholdeR–>
Din cele 36 de locomotive produse în Bănie, doar trei au fost achiziționate de Compania Națională Căile Ferate Române.