Potrivit Centrului Infotrafic, lucrările vor dura 730 de zile, se vor desfăşura zilnic, timp de 10-12 ore, pe durata zilei, pe segmente rutiere de 400 de metri.
„Din acest motiv, traficul rutier nu va fi oprit total, ci se va desfășura alternativ, pe o singură bandă, prin semaforizare, indicatoare rutiere și personal de dirijare. În prima etapă a lucrărilor, circulația va fi restricționată pe sensul de intrare în Bulgaria, ulterior pe sensul de ieșire, spre România”, precizează polițiștii.
Centrul Infotrafic atenționează șoferii să circule cu atenţie sporită, să reducă viteza şi să respecte cu stricteţe semnalizările temporare instituite în zona lucrărilor.
De asemenea, şoferii trebuie să ia în considerare posibilitatea măririi timpilor de aşteptare la trecerea frontierei.
Rute alternative de trecere a frontierei
Lucrările au loc în plin sezon estival, când mulți români merg cu mașinile proprii în Bulgaria, Turcia sau Grecia.
În acest sens, Ministerul de Externe a făcut pe 5 iulie o serie de recomandări pentru turiștii care vor merge în Bulgaria sau Grecia după 10 iulie.
Între altele, MAE le recomandă turiştilor români care vor să revină în țară pe la Ruse este să aibă pregătită taxa de pod, și anume 2 euro sau 4 leva, sau să efectueze plata cu cardul bancar, ca să scurteze timpii de așteptare.
De asemenea, românii pot folosi și celelalte puncte de trecere a frontierei situate la granița cu Bulgaria, precum:
- Vidin – Calafat
- Kardam – Negru Vodă
- Silistra – Ostrov Călărași
- Dobromir – Krushari și Kainardzha – Lipnița (aceste două puncte funcționează cu orar 8:00-20:00 și doar pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5 t)
- Nikopol – Turnu Măgurele (feribot)
- Svishtov – Zimnicea (feribot)
- Oryahovo – Bechet (feribot)
- Aydemir (Silistra) – Chiciu (Călărași) (feribot)
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro