Analiştii estimează că doar Facebook a pierdut în jur de 8,3 miliarde de dolari din cauza sistemului ATT, în timp ce acțiunile Snap au scăzut cu 27% după anunţarea celor mai recente rezultate financiare, cu venituri sub estimări.
Rețelele de socializare își urmăresc utilizatorii pentru a putea să direcționeze eficient reclamele. Majoritatea covârşitoare a utilizatorilor de iPhone au refuzat când li s-a cerut permisiunea să fie urmăriţi în continuare. În consecinţă, cumpărătorii de publicitate au cheltuit mai puţini bani pentru reclamă în cadrul aplicaţiilor.
În luna aprilie, Apple a activat regulile ATT, prin care urmărirea activităţii utilizatorilor de iPhone nu se mai putea face pe dispozitivele companiei decât după primirea acordului acestora.
Reprezentanții rețelelor de socializare susțin că, prin oferirea posibilității utilizatorilor de a nu fi urmăriți, companiile care își fac reclamă pe Facebook au de suferit. Aceasta, deoarece mesajele lor nu ar mai ajunge la utilizatori, care ar putea fi interesați de bunurile și serviciile oferite.
De partea cealaltă, Tim Cook le-a răspuns celor de la Facebook indirect, într-o postare pe Twiiter.
„Credem că utilizatorii trebuie să aibă opțiunea de a alege dacă datele lor pot sau nu să fie colectate și cum sunt folosite. Facebook poate continua să urmărească utilizatorii prin aplicații și site-uri la fel ca până acum, iar funcția de transparență în urmărirea aplicațiilor din iOS necesită să facă acest lucru doar cu permisiunea voastră”, a scris Tim Cook.