Rezultatele de la Evaluarea Naţională 2016 vor fi afişate vineri, până la ora 16:00, la avizierele şcolilor, potrivit edu.ro. Contestaţiile pot fi depuse tot vineri, între orele 16:00 – 20:00. Contestațiile vor fi rezoltate în perioada 2-4 iulie, urmând ca rezultatele finale să fie publicate pe 5 iulie.

Ponderea Evaluării Naţionale pentru admiterea la liceu este de 75%, restul de 25% fiind ponderea notelor din şcoala generală.

În perioada 8-12 iulie, părinţii şi elevii pot completa opţiunile în fişele de înscriere la liceu, iar pe 19 iulie are loc repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a , care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2016 – 2017.

În data de 20 iulie va avea loc afişarea în şcolile gimnaziale a rezultatelor, adică a listelor cu absolvenţii repartizaţi proveniţi din şcolile respective şi a listei cu locurile neocupate în liceele din judeţ.

Anul trecut, la Evaluarea Naţională, 79,36% din candidaţi au luat medii peste 5 la examen, iar în 2014, procentul a fost de 71,12%.

Rezultate evaluare națională 2016. Evaluarea Naţională 2016 a început luni, 27 iunie, cu proba la Limba şi Literatura Română și a continuat marţi, 28 iunie, cu evaluarea la Limba Maternă, iar miercuri, 29 iunie, cea la Matematică.

Rezultate evaluare națională 2016. Ce se întâmplă cu baremul la Matematică

Mai mulți elevi și părinți s-au adunat joi dimineața,  în fața Ministerului Educației, nemulţumiţi de punctul 6, subiectul I, de la proba la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale. Aceștia cer ca elevii să nu fie depunctaţi, tocmai din cauza neclarităţii subiectului. În opinia ministerului, punctul care a dus la discuţii „este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect”.

Ministerul Educaţiei a anunțat ulterior că nu va schimba baremul de corectare de la proba de Matematică. ”Obligaţia mea era să-i invit pe părinţii care au venit să protesteze faţă de modalitatea în care a fost formulat punctul 6 de la Subiectul I. Aceştia reclamau nu atât greşeala din baremul de notare, adică nu şi-ar fi dorit neapărat să schimbăm baremul şi să spunem că este corect să luăm în calcul şi o altă variantă de răspuns, ci ar fi dorit să anulăm acest item pentru că au greşit copiii lor, care au dat ca răspuns rezultatul 8 în loc de 3. Specialiştii din cadrul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) au discutat cu dumnealor, le-au explicat cum se formulează un subiect, le-au explicat modalitatea în care se contruieşte itemul, care este programa pentru examen şi le-au prezentat faptul că modelul pe care CNEEE l-a postat de un an de zile pe edu.ro conţine aceeaşi întrebare, numai că în loc să le ceară numărul de elevi care au obţinut nota nouă, anul acesta la Evaluarea Naţională le-au cerut numărul de elevi care au obţinut nota 5”, a explicat Secretarul de Stat pe învăţământul preuniversitar, Monica Anisie.

Rezultate evaluare națională 2016. Toate notele din județe

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News