Cuprins:
Competiții pe piața auto electrică din China
Această mișcare vine în contextul unei competiții tot mai intense pe piața auto electrică din China. Sistemul permite mașinii să circule aproape autonom între destinații prestabilite, cu condiția ca șoferii să țină mâinile pe volan și să existe aprobarea autorităților. Această tehnologie devine din ce în ce mai frecventă în marile orașe din China.
Zeekr se alătură altor producători chinezi care își îmbunătățesc sistemele de asistență pentru șoferi, în timp ce Tesla încearcă să atragă mai mulți cumpărători pentru propria versiune, numită Full Self Driving. Andy An a declarat pentru CNBC:
„În acest moment al dezvoltării, cred că abonamentele nu sunt atât de relevante.” El a adăugat că Zeekr trebuie să recupereze decalajul față de liderii pieței și să devină un jucător de top.
Tehnologia avansată folosită de Zeekr
Sistemul de asistență al Zeekr utilizează două cipuri Nvidia Orin X și un senzor lidar, care permite vehiculului să navigheze fără a depinde prea mult de condițiile de iluminare. Viitoarea versiune va folosi un cip auto mai avansat de la Nvidia, denumit Thor, un senzor lidar cu rază lungă și patru senzori lidar cu rază scurtă. CEO-ul Zeekr a explicat: „Utilizarea lidar poate crește costurile, dar acest lucru reflectă cât de mult punem accent pe siguranță.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_3ee6877e758a1c671f20f2623d1445c5.jpg)
El a menționat că sistemul destinat piețelor internaționale nu va utiliza, deocamdată, cipurile Nvidia, din cauza reglementărilor diferite și a cerințelor specifice fiecărei piețe.
Competitorii Zeekr pe piața chineză
BYD, liderul pieței de vehicule electrice din China, a anunțat în februarie că va implementa funcții de asistență la condus pentru peste 20 de modele de automobile. Compania intenționează să lanseze un upgrade cu asistență de la punct la punct până la sfârșitul anului 2025.
Xpeng, un alt start-up chinez care a mizat devreme pe sistemele avansate de asistență, a livrat peste 30.000 de mașini pe lună din noiembrie, datorită noului său model P7+, care a eliminat necesitatea abonamentelor pentru aceste funcții.
Nio, în schimb, a promovat abonamente pentru funcțiile sale de asistență la condus, dar încă nu a început să taxeze utilizatorii pentru acestea, conform informațiilor furnizate de companie.
Impactul asupra industriei
Cererea crescândă pentru sisteme avansate de asistență pentru șoferi se reflectă în performanțele furnizorilor de tehnologie. Vânzările platformelor Nvidia pentru conducere autonomă au contribuit la creșterea veniturilor diviziei auto și robotică a companiei americane la un nivel record de 570 milioane de dolari în al patrulea trimestru al anului fiscal 2025.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_7429215fa736f8c5ca89afadbe6435c2.jpg)
Producătorul chinez de senzori lidar Hesai a anunțat că livrările sale s-au dublat anual timp de patru ani consecutivi, până în 2024.
Andrew Fan, directorul financiar al Hesai, a declarat pentru CNBC că se așteaptă la o creștere semnificativă a sistemelor avansate de asistență pentru șoferi în acest an, comparativ cu 2023, menţionând o glumă din industrie conform căreia piaţa chineză a vehiculelor electrice a trecut de la „un război al preţurilor la un război al sistemelor de asistenţă pentru şoferi.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_0c8f61a202815fb1d540e0d4b8376c1a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_b79fb1dabf7273b23c6edd4448b74afc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1d327f3fa421f0f4aba9d62da3bb69e8.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_7b0c91be799069fd5455258a2481e3b9.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_ea6bc32fa52d18eb878eb6aa9f75dbbc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_c153ca28b3713d6d28333ae1e08555d1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ca854c8dbfb5119df31c9dd605d354bd.jpg)