Evenimentul din acest an – cel mai mare salon auto din Europa – vine într-un moment crucial. Constructorii europeni de automobile în dificultate trebuie să demonstreze că sunt încă în joc, în timp ce rivalii chinezi încearcă să se impună pe o piață competitivă.

Rivalitatea China-Europa se întețește la Salonul Auto de la Paris: „Cine plătește factura?”
Salonul Auto de la Paris se deschide pentru public pe 15 octombrie. FOTO: Profimedia

Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD a avertizat că tarifele planificate de UE nu vor face decât să ducă la creșterea prețurilor și să descurajeze cumpărătorii.

„Cine plătește factura? Consumatorii. Deci, acest lucru îi îngrijorează foarte mult pe oameni. Îi va opri pe cei mai săraci să cumpere”, a declarat vicepreședintele executiv Stella Li pentru Reuters.

Nouă mărci chineze, inclusiv BYD și Leapmotor, își prezintă cele mai recente modele la evenimentul din acest an, potrivit directorului general al Salonului Auto de la Paris, Serge Gachot. Acesta este același număr ca în 2022, când au reprezentat aproape jumătate din mărcile prezente.

România e printre „obiectivele” lui Vladimir Putin, după încheierea războiului din Ucraina, într-o analiză din presa franceză
Recomandări
România e printre „obiectivele” lui Vladimir Putin, după încheierea războiului din Ucraina, într-o analiză din presa franceză

În 2024, acestea reprezintă doar aproximativ o cincime din mărci, datorită unei prezențe mult mai puternice din partea industriei auto europene – un semn al determinării acesteia de a-și apăra propriul teritoriu.

Taxe vamale de până la 45%, impuse de CE

La începutul acestei luni, Comisia Europeană a anunțat că propunerea de a impune taxe vamale de până la 45% pentru mașinile electrice importate din China a obținut suportul necesar din partea statelor membre pentru a intra în vigoare. 

Decizia este menită să contracareze ceea ce Comisia Europeană consideră a fi subvenții neloiale din partea Beijingului pentru producătorii chinezi. La rândul său, Beijingul neagă concurența neloială și a amenințat cu contramăsuri.

Deși producătorii chinezi de automobile au criticat decizia UE, aceștia își continuă planurile de expansiune europeană și până în prezent, niciunul nu a declarat că va crește prețurile pentru a acoperi taxele.

Rivalitatea China-Europa se întețește la Salonul Auto de la Paris: „Cine plătește factura?”
Mașină electrică produsă în China. FOTO: Profimedia
Horațiu Potra și oamenii lui erau hotărâți să semene haos în București. Parchetul, despre scopul grupării: „Un atac care poate fi considerat de tip terorist”
Recomandări
Horațiu Potra și oamenii lui erau hotărâți să semene haos în București. Parchetul, despre scopul grupării: „Un atac care poate fi considerat de tip terorist”

GAC din China a declarat, duminică, pentru Reuters, că expoziția a marcat lansarea ambițiilor sale europene, în timp ce compatriotul Leapmotor a declarat, luni, că își propune să aibă 500 de puncte de vânzare în Europa, până la sfârșitul anului 2025.

Producătorii chinezi de vehicule electrice, cum ar fi BYD, au practicat până în prezent prețuri ușor mai mici decât rivalii lor europeni, ceea ce le conferă un avantaj.

La fel ca producătorii de automobile japonezi și sud-coreeni, ei promovează, de asemenea, echipamente mai bune și oferă mai multe caracteristici standard.

O recunoaștere relativ scăzută

Cu toate acestea, chiar și BYD, care vinde deja vehicule electrice în cea mai mare parte a Europei și a sponsorizat Campionatul European de fotbal din această vară, are încă o recunoaștere relativ scăzută a mărcii, așa că speră să facă senzație cu SUV-ul electric Sea Lion 07 pe care îl lansează.

Noii concurenți chinezi, precum Dongfeng, Seres și FAW, prezintă, de asemenea, noi modele, în timp ce caută să vândă vehicule electrice în străinătate pentru a compensa piAța internă slabă și războiul acerb al prețurilor.

Rivalitatea China-Europa se întețește la Salonul Auto de la Paris: „Cine plătește factura?”
Mașină electrică produsă în China. FOTO: Profimedia
Crin Antonescu și-a depus candidatura la alegerile prezidențiale
Recomandări
Crin Antonescu și-a depus candidatura la alegerile prezidențiale

Presiunea este mare pentru a încerca să mențină prețurile scăzute și în Europa, pe măsură ce producătorii de vehicule electrice vor să reducă diferența față de mașinile pe benzină mai ieftine.

„Părerea mea personală este că vom atinge paritatea prețurilor în Europa în 2-3 ani. Toată lumea, dacă dorește să concureze, trebuie să muncească din greu pentru atingerea acestui obiectiv”, a declarat Tianshu Xin, CEO Leapmotor International.

Vânzările din Europa, la cel mai scăzut nivel

Vânzările de autoturisme din China au crescut cu 4,3% în septembrie față de anul trecut, după cinci luni de declin, datorită unei subvenții guvernamentale pentru încurajarea schimburilor, ca parte a unui pachet de stimulare mai amplu. În august, vânzările din Europa au atins cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani.

Într-o altă lovitură pentru piața vehiculelor electrice, guvernul francez a declarat joi că va reduce sprijinul acordat cumpărătorilor de vehicule electrice, alăturându-se astfel Germaniei, care și-a încheiat schema de subvenționare la sfârșitul anului trecut.

Semnale de alarmă

Producătorii chinezi de automobile trebuie să se descurce bine și în Europa, deoarece au fost excluși de pe piața americană.

Administrația Biden a impus un tarif de 100% pentru vehiculele electrice fabricate în China și luna trecută a propus interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc cheie în vehiculele conectate.

Între timp, producătorii europeni de automobile au trecut printr-o perioadă dificilă, Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW emițând avertismente privind profiturile, în mare parte din cauza pieței chineze slabe.

Paris Motor Show 2024.Icon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 9

La rândul său, Stellantis și-a redus previziunile privind profiturile. Luni, directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a refuzat să excludă reduceri de personal sau renunțarea la mărci pe o piață dificilă.

„Va trebui să facem eforturi mari”, a declarat el pentru postul de radio francez RTL, adăugând că este la latitudinea clienților să decidă ce mărci vor un viitor.

„Este vorba de clienți, nu de mine, dar nu există niciun tabu”.

Volkswagen, blocat într-o luptă cu sindicatele

Volkswagen este, de asemenea, blocat într-o luptă cu sindicatele cu privire la reducerile de costuri care ar putea duce la închiderea fabricilor germane pentru prima dată și la eliminarea a mii de locuri de muncă.

Europenii se luptă să concureze cu costurile mai mici ale rivalilor chinezi și cu capacitatea acestora de a dezvolta noi vehicule electrice în doar doi ani, de cel puțin două ori mai repede decât producătorii auto occidentali tradiționali.

Rivalitatea China-Europa se întețește la Salonul Auto de la Paris: „Cine plătește factura?”
Președintelee Franței, Emmanuel Macron, la Salonul Auto de la Paris. FOTO: Prrofimedia

„Europenii au tras semnale de alarmă masive”, a declarat Dunne de la Stax. „Au recunoscut că trebuie să facă ceva radical și au la dispoziție doar câțiva ani pentru a face acest lucru.”

   

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentarii (2)

IulianH6   •   14.10.2024, 21:46

Invidioși, Perfizi si Lacomi sunt Europenii. cum de Chinezii au produs mașini mai ieftine si bune cu aceleasi materii prime exisente pe planeta asta ?! Deci se poate dar lăcomia unora e infinită, si Nu le pasă deloc dacă consumatorii le cumpără la preț dublu față de producător. Halal civilizatie UE. La ora actuală multe produse din China ajunse pe piața europeană sunt revândute la preturi de 5 - 8 ori mai mari decât în China. Halal

    Cenzurat   •   14.10.2024, 23:31

    IulianH6   •  14.10.2024, 21:46

    Invidioși, Perfizi si Lacomi sunt Europenii. cum de Chinezii au produs mașini mai ieftine si bune cu aceleasi materii prime exisente pe planeta asta ?! Deci se poate dar lăcomia unora e infinită, si Nu le pasă deloc dacă consumatorii le cumpără la preț dublu față de producător. Halal civilizatie UE. La ora actuală multe produse din China ajunse pe piața europeană sunt revândute la preturi de 5 - 8 ori mai mari decât în China. Halal

    Compara ce sindicate au în China sau ce salarii au în China aia de lucrează într-o fabrică de mașini. Daca europenii plătesc puțin, boții rusești ca tine urla ca vai, ce lacomi sunt patronii, daca plătesc mult și cresc prețurile o sa urli ca vai se lacomi sunt patronii. Comentează de ce condiții au aia in fabricile din China și ce salarii au comparativ cu germanii, Ivan. Și vezi ca China face fix același lucru cu produsele venite din UE. Schimba scenariul trimis de Moscova

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

„Intrăm într-o nouă eră pe plan internațional”. Anunțul lui Emmanuel Macron e îngrijorător! Ce avertisment a transmis Președintele Franței. A vorbit clar și despre România
Unica.ro
„Intrăm într-o nouă eră pe plan internațional”. Anunțul lui Emmanuel Macron e îngrijorător! Ce avertisment a transmis Președintele Franței. A vorbit clar și despre România
Minerva vorbea adesea despre fiul doborât de o boală necruțătoare la doar 17 ani, însă puțini știu câți copii avea, de fapt. Povestea neștiută, mulți au rămas impresionați de gestul pe care îl făcea
Viva.ro
Minerva vorbea adesea despre fiul doborât de o boală necruțătoare la doar 17 ani, însă puțini știu câți copii avea, de fapt. Povestea neștiută, mulți au rămas impresionați de gestul pe care îl făcea
Zilele trecute au împlinit 8 ani de relație, dar puțini i-au văzut în ziua nunții! Cum a arătat mireasă Romina Gingașu, la brațul magnatului Piero Ferrari. Nuntă discretă în Capri, tort cu portocale, Al Bano pe scenă
Libertateapentrufemei.ro
Zilele trecute au împlinit 8 ani de relație, dar puțini i-au văzut în ziua nunții! Cum a arătat mireasă Romina Gingașu, la brațul magnatului Piero Ferrari. Nuntă discretă în Capri, tort cu portocale, Al Bano pe scenă
Obiceiuri ce-i scot din sărite pe români: „Se urcă pe tine cu căruciorul. Gustă fructe, pipăie legume”
Adevarul.ro
Obiceiuri ce-i scot din sărite pe români: „Se urcă pe tine cu căruciorul. Gustă fructe, pipăie legume”
IMAGINI RARE de la nunta din Las Vegas a Amaliei Năstase cu Răzvan Vasilescu. Cei doi s-au căsătorit în urmă cu 8 ani și au avut o ceremonie inedită. FOTO
Elle.ro
IMAGINI RARE de la nunta din Las Vegas a Amaliei Năstase cu Răzvan Vasilescu. Cei doi s-au căsătorit în urmă cu 8 ani și au avut o ceremonie inedită. FOTO
Așa tort sigur n-ai mai văzut! Îmbrăcată într-o rochie cu pene și cristale, Bianca Drăgușanu și-a sărbătorit cea de-a 43-a zi de naștere. TORTUL vedetei a atras toată atenția însă! Uite de ce! FOTO
Unica.ro
Așa tort sigur n-ai mai văzut! Îmbrăcată într-o rochie cu pene și cristale, Bianca Drăgușanu și-a sărbătorit cea de-a 43-a zi de naștere. TORTUL vedetei a atras toată atenția însă! Uite de ce! FOTO
Coincidenţă macabră. Doi frați au murit în accidente aproape identice, la doi ani distanță, pe aceeași șosea din Austria
Observatornews.ro
Coincidenţă macabră. Doi frați au murit în accidente aproape identice, la doi ani distanță, pe aceeași șosea din Austria
Horoscop 9 martie 2025. Berbecii simt nevoia să se așeze, să se gândească mai mult la propria viață și să creioneze decizii mai înțelepte
HOROSCOP
Horoscop 9 martie 2025. Berbecii simt nevoia să se așeze, să se gândească mai mult la propria viață și să creioneze decizii mai înțelepte

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI