Este uluitor modul în care ministerul a ciuntit şi aşa extrem de redusa pregătire umanistă a copiilor. A vrea să scoţi din programa de liceu istoria (cu greu acceptând apoi o pricăjită de oră alternând la două săptămâni şi numai la două clase cu geografia), a expulza cea de-a doua limbă străină denotă, dacă nu dispreţ, cel puţin indiferenţă faţă de educaţia şi instruirea tinerei generaţii. Din ce în ce mai supusă tehnologiei informatice şi mai îndepărtată cu sila de o formare în egală măsură spirituală şi de comunicare. Studiul istoriei, al limbilor străine se află pe piedestal în ţările dezvoltate ale continentului, ba chiar şi în SUA, unde nu doar învăţarea limbilor moderne, ci până şi a latinei, ca izvor de cultură, e în topul politicilor în domeniu.

Nu şi în România, ţară care, consecinţă a “ideilor novatoare” abramburistice, va trimite în celelalte state ale UE – suntem într-un sistem în care circulaţia forţei de muncă e liberă – tineri roboţei obezi (li s-a luat şi educaţia fizică) şi incapabili să poarte un minim dialog în franceză, în germană, în italiană sau în spaniolă. Nu se poate face faţă într-o Europă multilingvistă doar cu un pospai de engleză. Ecaterina Andronescu pare a refuza să înţeleagă că între citatele din Biblie şi orele de religie (necesare şi ele) şi posibilitatea comunicării, pâinea tinerilor va depinde esenţial de aceasta din urmă.

 
 

Urmărește-ne pe Google News