Persoanele între 25 si 44 de ani si-au propus sa aloce o suma mai mare de bani pentru cadouri (1.760.000 lei, în cazul categoriei 25-34 de ani si 1.630.000 în cazul categoriei 35-44 de ani), fata de tinerii de 18-24 de ani (1.150.000 lei) sau cei care au peste 55 de ani (1.100.000 lei).
Cu cat venitul si educatia cresc, cu atat romanii sunt dispusi sa realizeze mai multe activitati specifice Sarbatorilor de iarna: împodobitul bradului, oferirea si primirea de cadouri. In 2002, de Sarbatorile de iarna majoritatea românilor au facut cadouri (84,3%), au primit cadouri (75,4%) si au facut brad de Craciun (81,2%), care în cele mai multe cazuri a fost natural (70,3%).
O data cu depasirea varstei de 44 de ani, înclinatia catre împodobirea bradului de Craciun scade. Astfel, 76,7% dintre persoanele cu varsta între 45 si 54 de ani si 74,2% dintre cei din categoria 55-65 de ani au împodobit un brad, fata de 81,2% media. O proportie mai mare dintre cei care au între 35 si 44 de ani a avut brad de Craciun, manifestand o preferinta pentru brazii naturali.
In general, românii (69,3%) intentioneaza sa îsi petreaca Craciunul din acest an în acelasi fel precum cel precedent, respectiv acasa, împreuna cu familia (67,7%) sau cu prieteni, rude sau cunostinte (20,8%).
“La fel ca si în cazul Craciunului, varsta si veniturile au o influenta majora asupra deciziei legate de modul si locul unde se petrece Revelionul”, potrivit Daedalus Consulting. Luand în considerare venitul, cei care castiga mai putin de 50 de dolari pe membru de familie sunt mai predispusi sa petreaca Revelionul acasa, cu familia, pe cand cei cu venituri peste medie aleg în mai mare masura mesele festive la restaurant (9,4% fata de 4,5% media) sau o alta localitate (9,1% fata de 2,8% media).