UPDATE – ora 23:55: Aeronava Blue Air Blue Air OB152 Birmingham–București, care a avut probleme tehnice, a decolat de pe aeroportul din Birmingham după mai bine de 10 ore întârziere. În tot acest timp, pasagerii români au stat în sala de așteptare a aeroportului, primind fiecare bonuri în valoare de 7 lire sterline și mai apoi de 14 lire sterline pentru a-și cumpăra mâncare și băuturi.

UPDATE – ora 21:45: Directorul general al companiei Blue Air, Gheorghe Răcaru, a declarat pentru Libertatea că problema pasagerilor blocați pe aeroportul din Birmingham este pe cale de a se rezolva.

„S-a descoperit și reparat defecțiunea avionului, dar echipajul a depășit timpul de odihnă. A plecat o cursă care mergea spre Londra, aterizează la Birmingham și lasă noul echipaj care va aduce aeronava acasă”, a spus directorul Blue Air, care a precizat că avionul va ateriza pe Aeroportul Otopeni cu o întârziere de nouă ore față de orarul normal.

Așadar, cum ora de sosire era 15.20, pasagerii cursei Blue Air OB152 Birmingham–București ar trebui să sosească în țară în intervalul orar 23.30-00.00.

UPDATE – ora 18:21: Copii și bătrâni se numără printre românii blocați pe aeroportul din Birmingham, Marea Britanie. Asta a mărturisit Robert Stancu, unul dintre românii care așteaptă de mai bine de cinci ore decolarea avionului.

„Toată lumea s-a îmbarcat în avion. Chiar la ora 10 (ora 13, ora României), când trebuia să decoleze, angajații aeroportului au încercat să dea jos bagajele. Ni s-a spus că nu poate să decoleze pentru că e greutatea bagajelor prea mare în față (…) A fost o defecțiune tehnică. Ei au încercat să ascundă ceva. Din ce am înțeles, a avut o problemă de când a aterizat”, a povestit, pentru Libertatea, bărbatul care este blocat pe aeroportul din Birmingham.

Robert Stancu susține că pasagerii au așteptat aproape două ore în avion.

„La un moment dat, ne comunică o stewardesă că avionul este gata de decolare. Intră pe pista de decolare, însă ne anunță că a reapărut problema. Am fost anunțați că va veni o altă aeronavă de la București”, a precizat el.

Bărbatul a precizat că, alături de el, în sala de așteptare a avionului sunt copii și oameni bătrâni, unii dintre ei care nu vorbesc limba engleză și care nu și-au putut anunța rudele că avionul nu a decolat încă.

„Ne mint că vine aeroportul de la București, de la Liverpool. Nu știm când ajungem acasă (…) Sunt oameni care sunt din afara Bucureștiului care au plătit transport. Sunt din Pitești, Corabia, din Craiova”, a spus Stancu.

Robert Stancu a spus că lucrează în Marea Britanie și voia să se întoarcă în România să-și viziteze rudele.


UPDATE 17:49: Reprezentanții companiei aeriene Blue Air au confirmat că aeronava, care trebuia să zboare pe ruta Birmingham –București,  are în continuare probleme tehnice.

„A fost o defecțiune tehnică și a fost chemată o echipă pentru a o remedia. Așteptăm să avem verdictul de la ei”, a declarat, pentru Libertatea, Gheorghe Răcaru, directorul general al Blue Air.


Pasagerii cursei Blue Air OB152 Birmingham –București susțin că, inițial, au fost ținuți în avion două ore, timp în care li s-a oferit apă și câte o bomboană. Mai apoi, au fost informați că aeronava urmează să decoleze. Aparatul de zbor nu s-a ridicat însă de la sol din cauza unor probleme tehnice.

Oamenii au povestit, pentru Libertatea, că stau de mai bine de cinci ore în sala de așteptare a aeroportului din Birmingham și li s-a oferit un bon în valoare de șapte lire pentru a-și putea cumpăra mâncare și băutură.

Bonul primit de români în aeroportul din Birmingham

Săptămâna trecută, sute de români au rămas blocați pe aeroportul din Lisabona, după ce aeronava, cu care trebuiau să ajungă în România, s-a defectat.


Citește și EXCLUSIV/ ”Balaurul” Cernescu, traversare spectaculoasă pe franghie între Pietrele Doamnei din Rarău. ”Dacă te prinde vreun fulger, zbori”


 

Urmărește-ne pe Google News