Cifrele reprezentând o scădere de 1% faţă de anul precedent și nici clasamentul general în ce privește drumurile nu s-a schimbat semnificativ.
Astfel, cele mai sigure drumuri sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Danemarca (27/milion), în timp ce Bulgaria şi România – în pofida îmbunătăţirilor – au avut cele mai ridicate rate – 82 şi, respectiv, 81 de decese la un milion de locuitori.
Deşi tendinţa pe termen lung arată în 2023 o reducere de 10% comparativ cu 2019, actualul ritm de scădere este sub obiectivul UE de reducere cu 50% a deceselor cauzate de accidente rutiere şi, pentru prima dată, şi a vătămărilor grave, până în 2030, ceea ce ar necesita un declin anual de 4,5%.
Progresele continuă să fie inegale între statele membre UE, Cehia, Cipru, Polonia, România şi Finlanda înregistrând cele mai scăzute cifre de când s-a început publicarea datelor.
Polonia a raportat un declin de 35% al numărului deceselor cauzate de accidente rutiere între 2019 şi 2023, în timp ce Irlanda a înregistrat un avans de 32%.
În prezent, în fiecare săptămână aproximativ 400 de persoane mor în accidente rutiere pe drumurile europene. Planurile UE de siguranţă rutieră vizează atingerea obiectivului de zero decese cauzate de accidente rutiere până în 2050.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Gladiator • 11.10.2024, 10:37
Avem printre cei mai agresivi si iresponsabili soferi din Europa si in top sunt soferii cu cotetele care au implinit deja majoratul care se iau la intrecere cu cei care au cumparat aceleasi masini, dar ultimele modele. Am fost in sudul Italiei anul acesta. In afara acele strazi statale care seamana cu o autostrada cu doua benzi - la care viteza medie era cam maxim 90 km la ora si cu restrictii la 70 din cand in cand - in rest soselele sunt asa si asa si cu multe restrictii de viteza si camere de radar destul de dese. Pentru noi autostrazile vor insemna si mai multe accidente pentru ca lumea nu va merge cu viteza legala, ci vor merge cu 150 - 180 km la ora - ca de ce am dat 50k euro pe masina - ca asa au vazut ei in Germania. Daca chiar dorim sa reducem numarul de accidente pe sosele atunci trebuie ca punem restrictii de viteza, camere radar acolo unde este nevoie, amenzi destul de mari si suspendari de carnete nu numai daca depasesti 50 km/h, ci incepand de la 30km/h.
xanathos • 11.10.2024, 10:11
Concluzia e ca avem cei mai prosti soferi, nu cele mai proaste drumuri. Prin asemenea titluri nu faceti decat sa mai adaugati niste morti la statistica, consolidand impresia ca e ok sa conduci ilegal, drumul e de vina daca se intampla ceva. Voi acolo in redactie cu ce viteza circulati in localitate?