Achiziția ramelor costă 174,2 milioane de euro, însă serviciile de mentenanță și achiziția de combustibil vor costa 984 de milioane de euro, cu tot cu TVA, pe 30 de ani, conform notei de fundamentare.
Conform standardelor tehnice descrise, trenurile vor avea 160 de locuri pe scaune și alte 160 în picioare. Vor avea locuri pentru minim 16 biciclete și minim două locuri pentru persoane cu mobilitate redusă.
Acestea vor avea minim o toaletă normală și minim o toaletă pentru persoanele cu dizabilități.
Viteza maximă de circulație va fi de 140 km/h.
Cine produce trenuri pe hidrogen: Alstom și Siemens
Principalii producători de material rulant din Europa sunt Siemens (Germania) și Alstom (Franța), iar aceste grupuri au prezentat deja trenuri pe bază de hidrogen.
Un tren botezat Coralia iLint, realizat de Alstom, a făcut în septembrie 2021 primul transport. Conform producătorului, acesta este primul tren pe hidrogen din lume.
Grupul german Siemens a anunțat, la rândul său, că testarea unui prototip va începe la mijlocul anului 2023, între Augsburg and Füsse, iar operarea regulată va demara din ianuarie 2024, potrivit CNBC.