„Am căzut de acord că trebuie accelerate exporturile de cereale ucrainene în contextul atacurilor pe care dumneavoastră le ştiţi din ultimele săptămâni asupra porturilor ucrainene de la Reni şi Ismail. În cadrul acestor întâlniri, am subliniat importanţa rutelor de transport româneşti terestre, pe cale ferată, dar şi navale pentru menţinerea unui flux continuu pentru exporturile şi importurile din Ucraina”, a spus Sorin Grindeanu, aflat la Galați, după discuţii cu înalţi reprezentanţi ai SUA, ai Uniunii Europene și ai Republicii Moldova despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina, notează Agerpres.
„Din perspectiva transportului pe Dunăre, Canalul Sulina este singura cale navigabilă viabilă pentru aceste transporturi şi de aceea este important să optimizăm capacitatea acestei rute. A fost o întâlnire extrem de bună, fructuoasă, care ne va duce prin măsurile pe care le vom lua la creşterea capacităţii de tranzit a cerealelor care provin din Ucraina, prin România, astfel încât de la peste două milioane de tone cât avem acum lunar să ajungem la ţinta pe care ne-am propus-o în perioada următoare, şi anume de aproape 4 milioane de tone”, a adăugat el.
Transportul crescut al cerealelor din Ucraina prin România poate aduce și câteva aspecte negative pentru țara noastră, dacă o parte din cerealele tranzitate ar rămâne pentru hrana românilor și, prin urmare, stocurile interne ar putea fi afectate. De asemenea, fermierii din România ar putea avea de suferit dacă se fac importuri de cereale ieftine din țara condusă de Zelenski. Concret, dacă cerealele din Ucraina sunt mai ieftine decât cele din România, fermierii români ar putea avea dificultăți în a-și vinde producția la prețuri competitive. Discuții similare au avut loc și la începutul acestui an.