Un incident similar s-a petrecut în Noua Zeelandă, în anul 1997, când a fost interzisă o reclamă la o băutură răcoritoare, după ce mai mulţi oameni au murit sau au fost răniţi grav, după ce au sărit într-o cascadă înaltă de 30 de metri.
13 oameni au murit încercând să imite un spot publicitar care arăta doi rugbişti celebri în Noua Zeelandă, Marc Ellis şi Matthew Ridge, care săreau în cascada Hunua, pentru a recupera o cutie de băutură răcoritoare.
Smiley şi Pavel Bartoş ar trebui să le explice copiilor că e periculos să te urci pe tren
Raed Arafat a cerut CNA, luni, sprijinul pentru găsirea „unor soluţii urgente” de rezolvare a acestei situaţii, inclusiv „printr-o eventuală interdicţie a difuzării clipului”, urmând ca Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă să întreprindă demersurile necesare pentru a pregăti un mesaj care să explice pericolele la care se expun copiii, împreună cu aceleaşi personaje care au participat la promovarea clipului (Smiley şi Pavel Bartoş, n.r.).
„În ultimele două-trei săptămâni, sistemul naţional de intervenţii în situaţii de urgenţă s-a confruntat cu o creştere neobişnuită a numărului de cazuri grave de copii sau adolescenţi electrocutaţi ca urmare a faptului că s-au urcat pe garniturile de tren aflate sub liniile de alimentare cu înaltă tensiune. În pofida eforturilor care au inclus resurse umane şi logistice semnificative (inclusiv transportul de urgenţă cu aeronave specializate), am consemnat inclusiv decese, iar celelalte cazuri rămân traumatizate sau chiar mutilate pe viaţă. Una dintre ipotezele care ar putea să explice acest fenomen îngrijorător este o posibilă influenţă a unui clip publicitar realizat pentru o companie de telefonie mobilă (Romtelecom, Cosmote), în care două personaje care beneficiază de foarte multă simpatie în rândul copiilor şi adolescenţilor, Smiley şi Pavel Bartoş, realizează o serie de exhibiţii acrobatice urcaţi pe un tren în mişcare”, se spune în adresa primită de CNA de la secretarul de stat Raed Arafat.