DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Știri Externe Acasa | Ştiri | Știri Externe

„România, noul aliat indispensabil al Americii în Europa de Est”. Cât de importantă e baza NATO de la Mihail Kogălniceanu în contextul războiului Rusiei

« Înapoi la articol

Comentarii (22)

unfake   •   04.08.2024, 17:30

Cand vrei sa inventariezi trolimea din solda kremlinului, arunca o privire la orice articol de genu' asta... Mobilizare maxima, hahahahahaaaaaaaaa...harnicii stahanovisti abia asteapta sa se vada la gazeta de perete...

Mirciulica   •   03.08.2024, 21:53

Noi suntem "aliatul indispensabil" ? Sau săgeata SUA in fata rușilor ? Ca și ucrainienii, noi am devenit unelte in mana lor, într-un joc periculos din care nu avem din nici nu o sa avem ceva de câștigat că popor. In 63, apropierea rachetelor rusești da țărmurile SUA au creat o criza. Tot o criza era firesc să determine și apropierea de granițele rusești, a rachetelor SUA . A fost clar de la început că bazele americane de la noi nu au fost înființate pentru Iran sau Afganistan sau sudan. Dar când ești mic, faci și ciocul mic. Mai ales când clasa noastră politică este sector rasul fi nu are macar un adevărat politician patriot .

    Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •   04.08.2024, 02:58

    Mirciulica   •  03.08.2024, 21:53

    Noi suntem "aliatul indispensabil" ? Sau săgeata SUA in fata rușilor ? Ca și ucrainienii, noi am devenit unelte in mana lor, într-un joc periculos din care nu avem din nici nu o sa avem ceva de câștigat că popor. In 63, apropierea rachetelor rusești da țărmurile SUA au creat o criza. Tot o criza era firesc să determine și apropierea de granițele rusești, a rachetelor SUA . A fost clar de la început că bazele americane de la noi nu au fost înființate pentru Iran sau Afganistan sau sudan. Dar când ești mic, faci și ciocul mic. Mai ales când clasa noastră politică este sector rasul fi nu are macar un adevărat politician patriot .

    Vorbești ca să te găsești în treabă. În 1963, numărul de rachete intercontinentale era foarte redus. Acum SUA poate distruge Rusia de la ea acasă (și invers). Asta e doar scuza Rusiei pentru a-și supune vecinii pentru că, atât timp cât NATO exista, preaputernica Rusie nu poate să facă nimic. Ia zi, cum ar sta lucrurile dacă nu am mai beneficia de protecția NATO? Se vede în Ucraina: guvern filorus, iar în clipa în care românii l-ar răsturna, operațiune militară specială și republici populare. Cu davai ceas. davai palton, firește, trebuie cineva să ajute la creșterea standardelor de viață ale poporului rus.

    prodanka   •   03.08.2024, 23:42

    Mirciulica   •  03.08.2024, 21:53

    Noi suntem "aliatul indispensabil" ? Sau săgeata SUA in fata rușilor ? Ca și ucrainienii, noi am devenit unelte in mana lor, într-un joc periculos din care nu avem din nici nu o sa avem ceva de câștigat că popor. In 63, apropierea rachetelor rusești da țărmurile SUA au creat o criza. Tot o criza era firesc să determine și apropierea de granițele rusești, a rachetelor SUA . A fost clar de la început că bazele americane de la noi nu au fost înființate pentru Iran sau Afganistan sau sudan. Dar când ești mic, faci și ciocul mic. Mai ales când clasa noastră politică este sector rasul fi nu are macar un adevărat politician patriot .

    Ești foarte prorus, în spatele gargarei patriotarde. Să-ți fie rușine. Acum trebuie să fim mai uniți ca niciodată. Privește dară cum arde morozovskul, iar metalul de pe B-237 zace pe fund dislocând un pic de mare, pe care cei de la costinești tb că au simțit-o pe picioare. Mulțumește Rusiei pentru toate construcțiile, că au utilitate. Întâi sunt practice target pt ucraineni. Slava. Apoi cresc marea și îngrașă cernoziomul. Cred că în anii ce vin, o să iasă cei mai buni pepeni.

      radumatei   •   04.08.2024, 09:37

      prodanka   •  03.08.2024, 23:42

      Ești foarte prorus, în spatele gargarei patriotarde. Să-ți fie rușine. Acum trebuie să fim mai uniți ca niciodată. Privește dară cum arde morozovskul, iar metalul de pe B-237 zace pe fund dislocând un pic de mare, pe care cei de la costinești tb că au simțit-o pe picioare. Mulțumește Rusiei pentru toate construcțiile, că au utilitate. Întâi sunt practice target pt ucraineni. Slava. Apoi cresc marea și îngrașă cernoziomul. Cred că în anii ce vin, o să iasă cei mai buni pepeni.

      ***

      Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.

        radumatei   •   04.08.2024, 09:39

        radumatei   •  04.08.2024, 09:37

        ***

        Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.

        Văd că departamentul *** de la Libertatea e foarte matinal. Doamne ferește să se ia cineva de propaganda deșănțată de pe-aici.

        Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.

Irdumitru   •   03.08.2024, 18:34

Hahahahahahahahahahahahahaahahahhahaahhaahhahahaahhahwhwhwhwhwhw

MAMIRA   •   03.08.2024, 16:53

„probabil cel mai mare pericol pentru România este perspectiva de a avea un vecin – Republica Moldova – dominat de Rusia." Mai probabil este ca "cel mai mare pericol pentru România" este sa se lase impinsa "din datorie frateasca" intr-un razboi pe care l-a evitat 33 de ani chiar si atunci cand sute de moldoveni au cazut sub tirul soldatilor ucrainieni... asa cum declara de curand un parlamentar din R. Moldova

    Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •   03.08.2024, 18:04

    MAMIRA   •  03.08.2024, 16:53

    „probabil cel mai mare pericol pentru România este perspectiva de a avea un vecin – Republica Moldova – dominat de Rusia." Mai probabil este ca "cel mai mare pericol pentru România" este sa se lase impinsa "din datorie frateasca" intr-un razboi pe care l-a evitat 33 de ani chiar si atunci cand sute de moldoveni au cazut sub tirul soldatilor ucrainieni... asa cum declara de curand un parlamentar din R. Moldova

    Și cine i-a stârnit pe ucraineni atunci? Nu cumva tot veșnicii noștri prieteni ruși? Armata a paișpea era ucraineană, nu rusă. Hai, zi tu că războiul din Moldova și separarea Transnistriei sunt provocate de Ucraina. Că doar Șor și Dodon la Kiev merg, nu la Moscova. Și da, ai dreptate, dacă Rusia ocupă din nou Basarabia, asta e, nu o să ne lăsăm împinși în război din datorie frățească pentru niște moldoveni. Ia mai dă-i în sărăcie pe "frații noștri", oricum sunt ruși și aparțin de drept Rusiei. Entuziasta dragoste pentru români a filorușilor e întotdeauna atât de înduioșătoare....

      roman.ghrt   •   03.08.2024, 21:34

      Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •  03.08.2024, 18:04

      Și cine i-a stârnit pe ucraineni atunci? Nu cumva tot veșnicii noștri prieteni ruși? Armata a paișpea era ucraineană, nu rusă. Hai, zi tu că războiul din Moldova și separarea Transnistriei sunt provocate de Ucraina. Că doar Șor și Dodon la Kiev merg, nu la Moscova. Și da, ai dreptate, dacă Rusia ocupă din nou Basarabia, asta e, nu o să ne lăsăm împinși în război din datorie frățească pentru niște moldoveni. Ia mai dă-i în sărăcie pe "frații noștri", oricum sunt ruși și aparțin de drept Rusiei. Entuziasta dragoste pentru români a filorușilor e întotdeauna atât de înduioșătoare....

      Am vazut ce poate diplomatia si armata romana in 1812, am vazut ce poate in 1940 si in 1992... trebuie sa recunoastem ca romania e singura tara care a ajutat moldova in 92. Deci stati linistiti "fratilor" - nu se bazeaza nimeni pe voi. Poate la mancat saorme si furat bani cu sacul.

        Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •   04.08.2024, 21:45

        roman.ghrt   •  03.08.2024, 21:34

        Am vazut ce poate diplomatia si armata romana in 1812, am vazut ce poate in 1940 si in 1992... trebuie sa recunoastem ca romania e singura tara care a ajutat moldova in 92. Deci stati linistiti "fratilor" - nu se bazeaza nimeni pe voi. Poate la mancat saorme si furat bani cu sacul.

        Du-te-m... Rusia, dacă nu-ți convine. Sau deja ești acolo?

        prodanka   •   03.08.2024, 23:48

        roman.ghrt   •  03.08.2024, 21:34

        Am vazut ce poate diplomatia si armata romana in 1812, am vazut ce poate in 1940 si in 1992... trebuie sa recunoastem ca romania e singura tara care a ajutat moldova in 92. Deci stati linistiti "fratilor" - nu se bazeaza nimeni pe voi. Poate la mancat saorme si furat bani cu sacul.

        Basarabeanule, grăiești cu păcat. Se vede că râvnești la ajutor rusesc și abia aștepți să ne vinzi ca naziști, dar ajutorul nu vine de la E, ci din V. Din Est vin doar cioloveci cărora li s-a urât cu viața și obuze criminal de imprecise. România, aflată desigur la vest, era prea slabă pentru a șicana imperiul binelui, dar azi Vestul e în România :) Mi-au dat câteva lacrimi când am tastat asta, dar de fericire.

          roman.ghrt   •   04.08.2024, 14:21

          prodanka   •  03.08.2024, 23:48

          Basarabeanule, grăiești cu păcat. Se vede că râvnești la ajutor rusesc și abia aștepți să ne vinzi ca naziști, dar ajutorul nu vine de la E, ci din V. Din Est vin doar cioloveci cărora li s-a urât cu viața și obuze criminal de imprecise. România, aflată desigur la vest, era prea slabă pentru a șicana imperiul binelui, dar azi Vestul e în România :) Mi-au dat câteva lacrimi când am tastat asta, dar de fericire.

          Am varsat si eu o lacrima dar nu de fericire. Ma bucur sa vad ca in romania adevarul istoric este condamnat si blamat in continuare. Asta e romania in care am trait si tras ca un cal 15 ani. Asta e tara de care imi amintesc. Zii lautare o manea !!!!

radumatei   •   03.08.2024, 15:42

„Aliatul indispensabil” ai cărui cetățeni sunt umiliți și puși să stea cu lunile la cozi încercând să obțină o viză ca să-și poată vizita rudele.

    dinamo_forever_77   •   03.08.2024, 18:45

    radumatei   •  03.08.2024, 15:42

    „Aliatul indispensabil” ai cărui cetățeni sunt umiliți și puși să stea cu lunile la cozi încercând să obțină o viză ca să-și poată vizita rudele.

    Ce treaba are una cu alta?

      radumatei   •   04.08.2024, 09:54

      dinamo_forever_77   •  03.08.2024, 18:45

      Ce treaba are una cu alta?

      Adică noi le dăm cam multe americanilor (le găzduim baze militare și centre de tortură, le cumpărăm tehnică militară depășită la supra-preț, pe care o și dăm de pomană, le plătim autostrăzi inexistente, le dăm resursele naturale pe tavă etc.) și în schimb nu primim un lucru esențial pentru cetățenii României, pe care-l cerem de 30 de ani și de care beneficiază toate celelalte țări din UE (minus Bulgaria și Cipru). E mai mult o relație abuzivă decât o „alianță indispensabilă”, dar poate vine Pafnutie și ne explică, stil gaslighting, cum de fapt totul e spre binele nostru.

      Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •   04.08.2024, 03:00

      dinamo_forever_77   •  03.08.2024, 18:45

      Ce treaba are una cu alta?

      Ai uitat de "da, dar americanii linșează negri"?

gigiladrea   •   03.08.2024, 13:46

nu cred ca numai un sfert se declara romani in republica moldova sunt mult mai multi; totul a pornit de la negocierile diplomatice si militatre rusoamericane din anii 90 esuate care au ramas secrete si de care nu vom afla niciodata nimic; deja la sfarsitul anilor 90 tensiunea rusoamericana din perioda razboiul rece revenise la aceeasi intensitate sau mai mare si ca o consecinta bazele de rachete de la noi si din polonia impotriva carora rusia a protestat vehement fara sa fie bagata in seama de nimeni, tot restul din articol sunt doar consecinte ale acestora; rusii au spus clar inainte de invazie ca baze de rachete in ucraina sunt inacceptabile dar americanii ignora cu ipocrizie asta; de la negocierile esuate, dorinta ucrainei de a intra in nato si bazele de rachete a pornit totul

    Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •   03.08.2024, 17:59

    gigiladrea   •  03.08.2024, 13:46

    nu cred ca numai un sfert se declara romani in republica moldova sunt mult mai multi; totul a pornit de la negocierile diplomatice si militatre rusoamericane din anii 90 esuate care au ramas secrete si de care nu vom afla niciodata nimic; deja la sfarsitul anilor 90 tensiunea rusoamericana din perioda razboiul rece revenise la aceeasi intensitate sau mai mare si ca o consecinta bazele de rachete de la noi si din polonia impotriva carora rusia a protestat vehement fara sa fie bagata in seama de nimeni, tot restul din articol sunt doar consecinte ale acestora; rusii au spus clar inainte de invazie ca baze de rachete in ucraina sunt inacceptabile dar americanii ignora cu ipocrizie asta; de la negocierile esuate, dorinta ucrainei de a intra in nato si bazele de rachete a pornit totul

    Baze de rachete defensive, puișor propagandist. Dacă SUA ar vrea să atace Rusia declanșând un război nuclear, chiar crezi că au nevoie de rachete ofensive aproape de ruși? Sau nu știai că au suficiente rachete intercontinentale care pot rade Rusia de pe fața planetei de la mii de kilometri distanță (ca și rușii, de altfel)? Dacă mâine ar fi dezasamblate cele două sisteme Aegis, rușii imediat ar începe să țipe că simpla prezență a unor baze (chiar și fără rachete) e inacceptabilă pentru Rusia, apoi că Europa de Est în NATO e inacceptabilă pentru Rusia, iar la final că independența țărilor est-europene e inacceptabilă pentru Rusia. Că de, am fost colonii rusești, deci le aparținem de drept. Rusia a protestat vehement inclusiv când România a aderat la NATO și UE. Mă gândesc că ai fi vrut să luăm în seamă protestele lor și atunci și să ne supunem, nu?

      gigiladrea   •   03.08.2024, 19:21

      Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •  03.08.2024, 17:59

      Baze de rachete defensive, puișor propagandist. Dacă SUA ar vrea să atace Rusia declanșând un război nuclear, chiar crezi că au nevoie de rachete ofensive aproape de ruși? Sau nu știai că au suficiente rachete intercontinentale care pot rade Rusia de pe fața planetei de la mii de kilometri distanță (ca și rușii, de altfel)? Dacă mâine ar fi dezasamblate cele două sisteme Aegis, rușii imediat ar începe să țipe că simpla prezență a unor baze (chiar și fără rachete) e inacceptabilă pentru Rusia, apoi că Europa de Est în NATO e inacceptabilă pentru Rusia, iar la final că independența țărilor est-europene e inacceptabilă pentru Rusia. Că de, am fost colonii rusești, deci le aparținem de drept. Rusia a protestat vehement inclusiv când România a aderat la NATO și UE. Mă gândesc că ai fi vrut să luăm în seamă protestele lor și atunci și să ne supunem, nu?

      nu, evident este foarte bine ca am intrat in ue si nato dar raman la parerea ca era mai intelept sa refuzam rachetele dar e clar ca nu s-a putut face fata la presiunea americii fiind prea mare; o baza fara rachete cu raza mare este ok; rachetele sunt cheia asa cum au fost in anii 60, mai ales anii 80 si chiar acum cand s-au desfasurat altele a 3 a oara ! cred ca e de dorit sa nu se toarne gaz peste foc si sa ne inflamam, dovada ca am dreptate este alternativa - ceea ce se vede acum - un razboi devastator fara nici o finalitate clara acum dupa 2,5 ani daca nu chiar 10 ca luptele au inceput in 2014

        Sfantul__Cuvios_Pafnutie   •   04.08.2024, 02:53

        gigiladrea   •  03.08.2024, 19:21

        nu, evident este foarte bine ca am intrat in ue si nato dar raman la parerea ca era mai intelept sa refuzam rachetele dar e clar ca nu s-a putut face fata la presiunea americii fiind prea mare; o baza fara rachete cu raza mare este ok; rachetele sunt cheia asa cum au fost in anii 60, mai ales anii 80 si chiar acum cand s-au desfasurat altele a 3 a oara ! cred ca e de dorit sa nu se toarne gaz peste foc si sa ne inflamam, dovada ca am dreptate este alternativa - ceea ce se vede acum - un razboi devastator fara nici o finalitate clara acum dupa 2,5 ani daca nu chiar 10 ca luptele au inceput in 2014

        Sistemul Aegis e strict defensiv, e scuza folosită de ruși. Dacă n-ar fi aia, ar fi aderarea la UE și NATO. Dacă n-ar fi aia, ar fi persecuțiile împotriva "minorității moldovenești". Rusia va găsi orice pretext posibil. Poate ne spui ce baze găzduia România în 1940, când rușii au luat Basarabia și Bucovina de Nord. Ocazie cu care poți să ne zici și pretextul lor de atunci. Hai că te ajut cu asta: „În anul 1918, România, folosindu-se de slăbiciunea militară a Rusiei, a detașat de la Uniunea Sovietică o parte din teritoriul ei, Basarabia, călcând prin aceasta unitatea seculară a Basarabiei, populată în principal cu ucraineni, cu Republica Sovietică Ucraineană.” Bucovina de Nord „ar reprezenta, este drept că numai într-o măsură neînsemnată, un mijloc de despăgubire a acelei mari pierderi care a fost pricinuită U.R.S.S. și populației Basarabiei prin dominația de 22 de ani a României în Basarabia.” (Ultimatumul rusesc). De asta filorușii tot țipă că România încă e datoare Rusiei.

croco601   •   03.08.2024, 12:56

E bine că dom' profesor ne-a povestit de Deveselu, că nu știam!

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close