Din cele 123 de proiecte de retail, 50 sunt parcuri de retail (de tipul Militari Shopping), 41 sunt malluri și galerii comerciale de dimensiuni medii și mari și 32 sunt galerii comerciale mai mici, se arată într-o analiză.

Valoarea investițiilor pentru toate cele 123 de proiecte comerciale existente în acest moment în România ar fi cuprinsă între 5,5 și 7 miliarde de euro. „Piața s-a dezvoltat de la zero într-un ritm foarte alert și într-un context favorabil. Cerere mai există în piață, la fel și potențial de creștere, dar totul trebuie făcut după analize amănunțite“, a declarat pentru zf.ro Luiza Moraru, head of CEE assets service în cadrul CBRE.

Până să se ajungă la cele 123 de malluri, primul centru comercial de acest gen a fost București Mall, din zona Vitan deschis în 1999 de compania turcă de dezvoltare imobiliară Anchor Grup. A urmat al doilea mall, deschis în capătul opus al Bucureștiului, Plaza Romania.

Fată de acum zece ani, stocul actual de malluri este dublu, potrivit companiei de consultanță imobiliară CBRE România.

Sursa foto: pexels.com


Citește și: Deputatul PSD Florin Iordache, pasionat de pescuit sportiv, cu gesturi de fotbalist. Ce gesturi obscene au făcut Răzvan Lucescu, Stelea, Ioan Andone sau Gigi Becali


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News