„Nu am deocamdată acceptul, confirmarea scrisă a părţii ucrainene de a intra pe Chilia şi pe Bâstroe pentru a face toate măsurătorile. Am vorbit, zilele trecute, cu domnul ministru Grindeanu (Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor -n.r.), navele, echipajele sunt pregătite. Trebuie să vină şi acordul scris, aşa cum a promis partea ucraineană, ca să putem face măsurătorile, care ne vor arăta exact situaţia de pe canal”, a declarat Tanczos Barna, la Brașov, citat de Agerpres.
Potrivit ministrului, Ucraina ar fi comunicat că lucrările de dragaj efectuate pe canal au fost unele de întreţinere, iar valorile obţinute la ultimele măsurători, din 2017, nu s-ar fi modificat.
„Lucrări de dragaj au avut loc şi în acest an, şi la sfârşitul celui trecut, iar dânşii spun că au fost strict lucrări de întreţinere, dar vom vedea după ce vom avea rezultatele măsurătorilor care este situaţia”, a mai spus Barna.
„Noi am făcut măsurători pe cele 14 puncte, pe secţiunea Chilia, de pe malul românesc şi până pe cel ucrainean, şi nu prezintă modificări semnificative faţă de valorile din 2017, dar, subliniez încă o dată, este vorba de măsurători punctuale, pe secţiuni punctuale”, a continuat acesta.
Scandalul Bâstroe a izbucnit la mijlocul lunii februarie, după ce Ucraina a anunțat că a făcut lucrări de dragare pe canalul din Delta Dunării, mărind adâncimea de la 3,9 la 6,5 metri.
Autoritățile române au spus că nu au fost informate și au transmis că nu sunt de acord cu aceste lucrări, iar ambasadorul Ucrainei a fost convocat ulterior la Ministerul Afacerilor Externe.
Pe 3 martie, au avut primele consultări Ucraina-România pe tema Bâstroe, iar autorităţile române şi cele ucrainene au convenit ca România să înceapă măsurătorile pe braţul Chilia şi pe canalul Bâstroe la 15 martie.
Marși, 7 martie, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), a declarat că după întâlnirea care a vizat canalul Bâstroe, partea ucraineană s-a angajat să oprească lucrările de dragaj până la clarificarea situaţiei.