Informația apare într-o serie de anunțuri postate de către grupul german pe rețeaua de socializare Instagram.
”Senzorii RADAR sunt componente de bază ale mașinilor cu conducere autonomă. Ești pasionat de design în domeniul radio-frecență? Grupul ADAS Hardware Timișoara caută talente pentru a înființa o echipă de proiectare antene RF pentru senzorii RADAR Long and Short range (de rază lungă sau scurtă – n.r.). Alătură-te”, se arată în anunț.
Mai departe, se ajunge la o postare în limba engleză în care Continental dă detalii despre mărimea companiei și posturile căutate, dar evită să dea sume exacte în privința salariilor oferite.
Senzori pentru mașinile autonome
Se dau, însă, informații despre proiect. ”În departamentul de Sisteme de Asistență Avansată a Șoferului dezvoltăm senzori inteligenți pentru Camere, Radar și Lidar (un alt fel de sistem radar, care folosește lasere în loc de unde radio – n.r.). Senzorii colectează, procesează și extrag informații relevante din mediul și traficul care înconjoară vehiculul. Aceștia implementează și activează sigur și corect funcțiile Vehiculelor Autonome și de Conducere Asistată”, se mai precizează în anunț.
Se caută experți în radio-frecvență
Mai departe, se arată că există disponibile ”câteva poziții” pentru ingineri în domeniul designului de circuite, specialiști în radio-frecvență, măsurători și experți în spectrul de frecvență de 77 GHz.
Doritorii trebuie să știe engleză foarte bine, iar cei care au o experiență de cel puțin 3 ani au un avantaj.
În privința banilor, anunțul nu oferă date concrete, doar că se oferă ”salarii competitive”, dar bazate pe performanțe, beneficii precum asigurare medicală și abonamente la săli de sport. Pentru cei care nu sunt din Timișoara se oferă un pachet financiar de relocare.
Alianță cu BMW și Intel
În luna iunie, Continental anunța că se alătură unei alianțe formate din producătorul german de autoturisme de lux BMW și producătorul american de semiconductori Intel cu scopul de a crea o platformă de dezvoltare a mașinilor autonome. Din alianță mai face parte și compania israeliană Mobileye, care produce senzori pentru mașinile inteligente. Aceasta a fost cumpărată de către Intel în primăvara acestui an cu 15,3 miliarde de dolari.
Această alianță nu este singura care vrea să dezvolte mașini autonome: Tesla deține deja sistemul Autopilot, care poate conduce singur o mașină, însă a avut probleme cu acesta din cauza unui accident.
De asemenea, Google testează mașini inteligente împreună cu Fiat Chrysler, iar de curând și Apple și Samsung testează astfel de sisteme în California.
Radarul și Lidar-ul sunt sisteme esențiale pentru ca aceste sisteme autonome să funcționeze corect. Recent, Google a dat în judecată Uber, acuzând compania de transport de furt de tehnologie.
Continental, un gigant mondial
Continental este unul dintre cei mai mari producători de componente și subansamble auto din industria mondială, cu venituri totale de 40,5 miliarde de euro și un profit net de 2,8 miliarde de euro. Grupul are 220.000 de angajați la nivel mondial. Atât divizia de piese auto, cât și cea de anvelope sunt prezente în România.
Continental Automotive România a înregistrat în 2016 vânzări de 3,54 miliarde de lei și un profit de doar 161 de milioane de lei. Compania avea la finele anului trecut 6.033 salariați.